Gå til innhold

Bade i offentlig basseng?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan jeg bade i basseng? Jeg er rundt uke 18. Har hørt noe om at slimproppen beskytter mot infeksjoner, men noen som vet når den dannes?

Fortsetter under...

Skrevet

Hei

Jeg er i uke 16 selv og har virkelig tenkt å dra å bade i morra :)

Tror det er helt på slutten man burde være forsiktig med å bade i off. basseng, eller dersom man har fått beskjed fra jordmor på dette men da er det helst en grunn.

Skrevet

Jeg bader i offentlig basseng, men jeg går ikke i boblebad på disse stedene... Svøm i vei:)

Skrevet

sikkert et veldig dumt spørsmål,men må nesten spørre...

hvorfor ikke i boblebad??

Skrevet

jeg har vært i boblebad.. til og med i tyrkisk dampbad...

er vel ikke direkte farlig, men alt med måte...

Skrevet

var nettop på en velværeavdeling..satt nesten kun i boblebad...selvfølgelig med litt pauser for å sitte å spise,drikke litt,bade i et iiiisekaldt basseng..hehe..for så å måtte i boblebad igjen..

trodde ikke det skulle være noe negativt med det??

hmmm...

Annonse

Skrevet

Jeg går på gravidesvømming i offentlig varmebasseng, så jeg tror nok ikke det er farlig i det hele tatt. Det er jordmødre som arrangerer svømminga.

Jeg har hørt at man bør være forsiktig med offentlige badestamper pga. det er et stort antall av bakterier der, men hør med jordmor om du har planer om å gå i stampen :)

Skrevet

må legge til her at boblebad er på 1kvarter for så å ha 1 kvarters rensing...

Skrevet

boblebad er fulle av snusk....

Jeg svømmer i off. basseng 3 ganger i uka, det har jeg gjort i alle svangerskap og både Jm og FL vet om det og sier at det er greit.

Men, helst ikke etter uke 37 fordi slimproppen kan gå når som helst.

Skrevet

Trikset med boblebad er aa gaa naar de aapner, altsaa vaere dagens foerste gjest, kanskje vaere fornoeyd med 5 min og gangen? Loeser jo utrolig godt opp i stive rygger da, husker jeg godt fra forrige svangerskap. Og gjerne paa et litt kresent sted, hoeres bra ut med du som nevner at det kjoerer et kvarter og saa renser et kvarter, det ville nok jeg tatt ja.

Skrevet

Jeg har fått beskjed om å holde meg unna boblebad og badestamp. Dette pga varmt vann som gir høyt bakterienivå i vannet (bakterier elsker varmt og fuktig). Selv om slimproppen skal beskytte, vil ikke jeg ta noen sjangse med dette iallfall. Svømmebasseng er kjøligere med større utskifting (mindre bakterieflora pr ml vann) og ofte mer klor.

Skrevet

Jeg er i uke 24 og bader 2 ganger pr uke med gravidtrening i basseng. Har ikke hørt at dette er farlig, er jo anbefalt som god trening av leger og fysioterapauter... Men - er du usikker bør du prate med jordmor/lege før du bader og koser deg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...