Gå til innhold

Hva er egentlig innholdet i en babybok/barnealbum?

Anbefalte innlegg

Har ikke funnet noen bøker jeg liker, så tenkte å lage en selv (så har jeg et prosjekt nå på slutten når jeg allikavel venter). Er førstegangs, så er litt usikker på hva et sånn album inneholder..

Bør vel ha: lengde&vekt, "for første gang"... hva mer?

Fortsetter under...

Ta en titt i bøkene du får kjøpt, skriv ned de hintene du får der, så blir ingenting glemt.

lengde, vekt, hodeomkrets

jordmor, barnepleier (hvem som var til stede under fødselen)

faddere

mitt første ord

min beste leke

første gang jeg krabbet

når jeg begynte å snu meg fra mage til rygg, og fra rygg til mage

familietre

mine første skritt

min første tann

jeg har fått en bok jeg er veldig fornøyd med!! den heter "da jeg var liten" og en er stor og innholdsrik bok som ikke har glemt en eneste ting!!!

den er delt inn i 8kapitler:

1.ventetiden - om svangerskapet, folelsene og forberedelsene. plass til magebilder,ul-bilder

2.fødselen - hvor, når, vitale mål, farger, hvem som var til stede, fortelle om fødselen, plass til det første bildet, navnebåndet, fødselsannonsen, hvilke gaver man fikk av hvem, hånd og fotavtrykk

3.den første tiden hjemme - hjemkomst, bilde av huset,første natta, gjester, nye rutiner,bading, sengetid,

4.utvikling - første smil, første rull, første latter, første ord, krabbing, første skritt, vekt og lengde, de første tennene

5.måltider - første gang med fast føde, yndlingsbestikk/tallerken, drakk av kopp og brukte skje selv, love&hate liste over mat

6.reiser og utflukter - første tur i vogna/til parken/bil/tog/båt/fly, de første reisene til venner og familie, første ferie,

7.festdager - spesielle øyeblikk første året, første jul/17mai/bursdag, dåp/navnfest,

8. yndlings.... - bøker, filmer, vuggeviser, eventyr, leker osv osv.

om du ikke kjøper denne boka så har du ihvertfall noen tips til hvordan du setter opp din egen hjemmelagde bok;)

skal gjøre det jeg også. for den odentlige boka skal han få om han vil ha den når han blir voksen og den jeg har laget selv vil jeg beholde selv også;) har hørt at mennesker blir noe mer glemsomme på sine eldre dager og jeg vil gjerne huske;)

Annonse

Jeg hadde også bakerst i boka skrevet en dagbok fra de første ukene til lillejenta og samlet fødselhilsener i den, samt utklipp fra avisa (sånn velkommen til verden) i tillegg til fot og handavtrykk laget med stempelpute. Ellers var ikke boka så avansert, kunne nok ha fått den enda flottere. Utgangspunktet var en ringperm med fint motiv, brukte kartongark som jeg limte ting og tang på + plastlommer. Jeg lagde en slik selv, fordi det var ingen kjøpbøker jeg var fornøyd med. Lykke til med prosjektet!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...