Gå til innhold

Blir sulten hele tiden og legger på meg......huff!! Noen fler?


Sitronelle

Anbefalte innlegg

Er bare 8 uker på vei og spiser og spiser og spiser...ORker bare å spise brød og brød og brød....Og er akkutt sulten mer eller mindre konstant! Helt sprøtt! Har allerede lagt på meg 2 kg....Hvordan skal dette ende.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har også en intens sultfølelse, skikkelig slitsomt. Og jeg er bare 4 uker på vei....men har ikke gått opp noe, bare at jeg ser "faretegenet" med denne ekstreme sultfølelsen. Ja, ja, bedre enn å spy eller andre fæle ting som kan skje, vi får trøste oss med det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se om du klarer å skille mellom ordentlig sult og bare skikkelig lysten eller at du f.eks føler at du aldri får fylt opp magesekken. Kjenner du forskjell eller kjenner du virkelig gnagende sult på mat hele tiden? Det er ikke alltid like lett å kjenne forskjell her...

Men, dersom du kjenner sult hele tiden kan det være at du ikke spiser nok næringsrik mat. Er det f.eks grovt brød du spiser eller eller det finere brød? Hva slags pålegg er det? Det kan også være at du kjenner sultfølelse pga blodsukkersvingning. Dette hadde jeg i en periode. Var knallsulten hele tiden, så det gjorde vondt og jeg måtte krype til kjøleskapet for å få i meg en slurk med juice så jeg kunne klare meg til brødskiva var klar.. Men, så fikk jeg tips om å spise mer proteiner og fett til maten, for dette gjør at blodsukkeret ikke svinger sånn. Og det høres ut som at hvis du spiser mye brød, er det ikke så lett å få i seg nok proteiner og fett. Prøv å ha ordentlig sunt pålegg, kjøttpålegg, med masse grønnsaker til. Ikke bare sleng på gulost med et par agurkskiver. Men masse kjøttpålegg, reker, fisk eller hva du liker, litt agurk, litt paprika, litt tomat, masse avocado (mettende), løk osv. I tillegg kan du f.eks ha på litt kaldpresset olivenolje på grønnsakene hvis du liker det, evt kan du avslutte måltidet med noen valnøtter eller mandler. Dette hjelper meg hvertfall. Og begynn med omega3 kapsler hvis du ikke tar det!

 

Bare tips fra ei som har følt det på samme måte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg er også 8 uker, og har lagt på meg 2 kg. Jeg er konstant sulten, og hvis jeg ikke spiser blir jeg uvel. Når jeg er uvel så går det over etter at jeg har spist en matbit. Men blir fort sulten igjen. Skrekk og gru;) Hvordan skal det ende. Det er heldigvis ikke snop og andre veldig usunne ting jeg har mest lyst på, men brødmat og middag.

 

:-) Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn hadde jeg det i begynnelsen og, men nå har det snudd helt om. Syntes jeg var såååå heldig som ikke var kvalm og uvel, var sulten i ett:-) men nå er det heller grusomt. Jeg er så sliten og kvalm, klarer ikke spise noe særlig, får da blir jeg ordentlig uvel... har så dårlig samvittighet for den lille i magen... ett par uker nå har jeg spist en yoghurt, ett eple og en skive brød i løpet av dagen... det er alt for lite, så kanskje ikke så rart at jeg har masse vondt i hodet og er sliten, kroppen emin er sikkert tømt for næring... skal til legen på fredag. Er slank fra før og har nå gått ned tre kg... ikke bra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...