jøan Skrevet 22. januar 2008 #1 Del Skrevet 22. januar 2008 Hei. Lurte på om det er noen her som har født på Ullevål før? Hvordan var deres opplevelse av det? Siden det er så stor fødeavdeling er jeg redd for at jeg skal føle at jeg er på et samlebånd. At jeg ikke får oppfølging og forklaring etc. Noen her som kan fortelle om sin opplevelse? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136619859-ullev%C3%A5l-sykehus/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilja3 Skrevet 23. januar 2008 #2 Del Skrevet 23. januar 2008 Hei! Jeg har veldig god erfaring fra Ullevål fra forrige fødsel, og søkte plass der igjen selv om jeg hører til Bærum. Som du påpeker er fødeavdelingene store, og de har jo mange fødende, slik at erfaringene er helt sikkert forskjellige. Men de jordmødrene og barnepleierne jeg møtte var veldig flinke og hyggelige. Fikk den oppfølgingen vi trengte på hotellet i etterkant, men hadde samtidig mye privatliv siden det er enerom. Har imidlertid hørt at noen synes oppfølgingen er for dårlig for de som har ulike problemer etter fødsel ( ammeproblemer, gulsot, osv). Et mindre sykehus har nok bedre tid til individuell oppfølging. Lykke til ihvertfall! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136619859-ullev%C3%A5l-sykehus/#findComment-136623537 Del på andre sider Flere delingsvalg…
snuppelura_jente3 Skrevet 24. januar 2008 #3 Del Skrevet 24. januar 2008 Min erfaring er at det kommer an på hvor fullt det er på fødeavdelingen.. Født to ganger der. Første gang var vi siste som fikk komme inn, etter oss ble folk sendt til Hønefoss.... Da var vi mye alene, og det med førstefødte så det var ganske skummelt. Jeg skjønte ikke helt at når pressriene kom heller, så det var tilfeldig at jordmor kom inn midt i en pressrie og ropte - Nei, du må ikke presse... Andre fødsel var også på Ullevåll, da tror jeg det var stille der når vi kom, og jordmor var innom både titt og ofte.. Det legges jo heller ikke opp til at jordmor skal være inne hos deg under hele fødselen, iallefall ikke når vi har vært der.. Men det kommer innom jevnlig å sjekker til deg, og selvsagt når du ringer etter de.. Jeg er iallefall fornøyd med Ullevåll, etter siste fødsel iallefall, og velger å tro at erfaringene fra første fødsel skyldes at det var stappfullt på fødeavdelingen og de kanskje ikke var nok folk på jobb.. Etter fødselen havner man jo på paasienthotellet, som for meg fungerte helt ypperlig. Da kan jo mann og barn komme som de vil, og eget bad og ikke minst eget rom, så man slipper å ligge å høre andres unger skrike når ens egen endelig sover ) Det er jo en egen barselavdeling på pasienthotellet, og sånne avtalte treff med jordmor for de som har født, mens man er der. Jeg synes iallefall pasienthotellet er ypperlig.. Termin 6. mai og skal føde på Ullevåll igjen og har ingen betenkeligheter med det.. Lykke til ) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136619859-ullev%C3%A5l-sykehus/#findComment-136634534 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå