Gå til innhold

Finner ingen perfekt vogn!

Anbefalte innlegg

Huff, nå har jeg hatt mange vogner og jeg finner ikke MIN vogn. Disse har jeg hatt:

Basson kombi - Var for stor for bagasjen så ble fort borte

Mika sportsvogn - var alt for bred, og ganske stygg (4hjul)

Carena freeride - den hadde lufthjul og derfor var det faktisk deilig å trille men ellers så var den kjøpt brukt og den hadde mange små ting som var ødelagt og likte ikke fargen (grå og koksgrå)

Carena sprint - Likte vognen men den var også brukt og den var skjeiv. Savnet titteluke i kallesjen, og ville ha hatt lufthjulene for kanalhjulene var horrible

Teutonia mistral - kjøpte helt ny og etter 1 uke var kallesjen ødelagt og det ene hjulet. Klagde til butikken og de bestilte nytt, men vi venter fortsatt 4 måneder etter. Ringer ca annen hver uke så de ikke glemmer meg. Ellers synes jeg den er teit med den dustete kurven under og bøylen er alt for langt ned så barnet får det litt trangt. Når de reparerer det som trengs så selger jeg den videre.

Baby relax 3 hjuling: Jeg fikk endelig 3 hjuling men den var totalt ustabil. Kunne ikke henge jakken min på styret uten at den datt bakover. Forsvant etter 1 uke.

Baby travel smart: fin vogn, men litt tung. Liker ikke så godt den ergonomiske sittestillingen men fin som tralle.

Jeg vil ha en vogn jeg elsker!!!! Problemet er at jeg har MAX 4000 kr å bruke, og neste vogn skal helst passe til ny baby som kommer om noen år: altså den må holde.

Jeg klarer ikke bestemme meg for om jeg vil ha med svingbare forhjul eller ei, men svært få 3 hjulinger jeg liker. Har tittet på teutonia spirit men siden jeg ikke likte luftkanalhjulene på mistralen så blir det vel ikke bedre på spirit.

Har også tittet på emmaljunga city cross, xlander XA eller xadventure sin 4 hjuling men jeg vet ikke jeg. Nå vil jeg ha noen jeg blir fornøyd med!!!!!!!

Forslag?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136619828-finner-ingen-perfekt-vogn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Litt kresen eller???

:)

Jeg har teutonia mistral, og er veldig fornøyd. Hatt den siden 2002, til andre barnet nå - og den holder som bare det. Ikke hatt noen problemer. Kan være enig i at bøylen er litt langt ned, men aldri vært noe problem. Den er lett, nett, lun for barnet.

Hva med 3-hjulingen Quinny Freestyle 3 XL Comfort??

Emmaljunga er flotte vogner, let på finn etter brukte rimeligere varianter:) Men om en basson kombi var stor til bagasjerommet, så er det mulig andre er det også, få målene på vogna sammenslått før du kjøper... Kjøper du i butikk bør du ha med bilen så du faktisk får prøve den baki.

Venninna mi elsker city crossen. Er bittelita sjøl og hadde først ei simo som forsvant ganske fort da ho omtrent ikke greidde løfte den inn og ut av bilen selv.. CC'en er lett og flott (men sjekk om den passer i bagasjerommet...). Her er det kanalhjul også, men tror du kan velge selv og få lufthjul. Det tror jeg forsåvidt du kan med Teutonia også, sjekk hos www.lillprinsen.no (stort sett billigere på T enn butikker her, og her får du også ofte med ekstramontert håndbrems) Begge disse merkene er kvalitetsvogner som skalv are lenge. Mener jeg har fra et sted at T har 3 års garanti?

• 2 måneder senere...

Annonse

Vi har en X-laner x1 og er strålende fornøyd, er selv veldig kresen. Liker ikke 3hjulinger, og vil at vognen skal ta liten plass i bilen. Vognen er lett, lett å legge sammen, tar forholdsvis liten plass i bil (ca halvparten av simo). Anbefaler denne på det varmeste.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...