Gå til innhold

Synes Nordica er trege å svare tilbake...noen med erfaringer...?

Anbefalte innlegg

Vi har valgt behandling hos Nordica i Køben pga assisted Hatching, og fordi de har samarbeide med Medicus i Tr.heim.

Men, jeg synes jeg må mase sånn hele tiden for å få svar fra de. Det er nå kun en 5-6 dager til jeg venter mensen og skal starte opp med hormoner, men jeg har enda ikke mottatt noen beskrivelse fra de. Jeg har mast og mast på denne da legen lovte meg å sende den på mail en innen en time etter at jeg prata med han på telefonen forrige tirsdag. Jeg har sendt purringer, og jeg fikk beskjed forrige uke at de hadde sendt det pr post, og at det skulle være fram på fredag. I dag er det tirsdag og det har enda ikke kommet.

.....mulig jeg er litt stressa...men det blir jo ikke bedre av at jeg ikke får den informasjonen jeg behøver fra de.

Jeg skal jo også kontake Medicus for å komme i gang med screening etc.

Kan noen fortelle meg at det ikke er så ille som inntrykket mitt er nå?

Jeg hadde gleda meg slik til å komme i gang hos en privat klinikk etter noen år i det offentlige......men akkurat nå er ikke følelsen så bra :-(

Føler meg også ganske så masete....

Fortsetter under...

Jeg har god erfaring med dem... Nå jobber jeg og rett ved siden av, så det blir jo en del lettere + at jeg dessverre har vært i gamet alt for lenge... Hva er det du lurer sånn på? Kanskje alt står på hjemmesiden dems? Prøv å bruk oss og - vi er flere som går der.

Forstår godt din frustrasjon - det er nok å bare være i denne barnløse situasjonen :o(

klem

Takk, det er supert at dette forumet finnes :-)

Jeg lurer jo ikke på så fryktelig mye, men det er jo greit å vite hvilke medisiner man skal ta, og alt dette med resepter og slikt. Og dette bør jo være klart innen jeg får mens (ca 5 dager), eller det MÅ det!

Jeg har vært igjennom 3 ICSI og tilsammen 9 tilbakesettinger på St. Olavs, så det er ikke det at jeg føler at jeg går til noe nytt. Men det er jo betryggende å få svar....og hadde de jo gjort som de lover....(når de lover meg svar dagen etter) så hadde ikke jeg behøvd å mase.

Jeg krysser bare fingrene for at jeg får kommet i gang nå, for nå har vi hatt en pause siden i fjor sommer. Og nå er jeg KJEMPEKLAR!

Det blir vel litt spørsmål her inne framover :-)

Du er jo heldig som forstår hva de sier du da :-) Jeg forsto kanskje halvparten av det Lindeberg sa......haha...men jeg fikk med meg at han syntes det var merkelig at jeg ikke hadde blitt gravid etter så mange forsøk. Så vi får håpe at de kan hjelpe oss da.

Ja... jeg forstår hva de sier... Og de forstår hva du sier! Sykepleier Annette har faktisk jobbet på Haukeland en periode.

Jeg bruker menopur. Også får jeg suprefact (nesespray) som sprøyte. Jeg stikker en gang pr dag og det er det! Jeg klarer jo ikke å huske på den der sprayen 3 ganger pr dag, så de mange siste forsøk har jeg stikket. Det er litt av et koldtbord når jeg liner opp mitt stæsj!

Hvis du skal ha lang protokoll skal du ikke starte på nedreguleringen før på da 21, så ikke stress! -det er jo 26 dager til:o) -men likevel, jeg synes virkelig de skal svare deg! Du har jo krav på å få vite hva de har tenkt seg:-/

Lykke til, og bare spør løs!

klems

Dette er ikke vår erfaring med Nordica...

...vi har bestandig fått raske svar. Helt fra første forespørsel og frem til 2. uttak ( skal ha det på fredag eller lørdag). Etter samtalen med Dr. Lindenberg lå det en kopi på mailen før det hadde gått en time. Alle mailene besvares også omgående. Dessuten har de ringt meg når de har hatt spørsmål.

Håper bare at du har vært uheldig - jeg hadde ikke hatt tiltro til en klinikk dersom jeg stadig måtte mase.

Vi valgte også Nordica pga. ass. hatching. Jeg testet positivt etter 1. forsøk, men dessverre endte det med MA. Nå er jeg i gang med ett nytt forsøk og behandlingsopplegget er totalt endret. Medicus får stimuleringsskjema fra Nordica - dette fakses til Nordica etter hver UL. Du skal få resept fra Nordica, men de kan også skrive resept til deg på Medicus. Det viktigste er at du blir scannet for å se at alt er i orden. Kanskje det er vi på kort regime som gjør at dere på langt ikke får like rask tilbakemelding!?

Bare spør om det er noe mer du lurer på :o)

Lykke til!

Språket er heller ikke noe problem :o)

Det var noe vi ikke forstod på vår telefonkonferanse, men dette ble oppklart da vi fikk referatet pr. mail. På klinikken er det ikke vanskelig å forstå dem :o)

Annonse

Det høres ut som du har vært uheldig, ja. Som de andre her har jeg god og lang erfaring med Nordica. Har gått hos de en stund vedr inseminasjoner, ivf kort regime og nå ivf lang nedreg - like effektiv og god hjelp hele veien. Håper kontakten bedrer seg slik at du får den responsen du trenger :)

Hei

Jeg og er veldig fornøyd med Nordica!

Svarer på mailer før jeg har fått sendt de og man kan alltid ringe og få svar til alle døgnets tider føler jeg.

Språket føler jeg heller ikke som noe hindring..bare kos og høre noe annet en norsk.. hihi

KLEM GOLLIAT

Godt å høre at dere andre ikke har opplevd det slik.

Jeg skal også ha kort regime, men det har fortsatt ikke kommet noe i postkassa......kan det være at de har sendt det direkte til Medicus? noen som vet?

Synes det er litt rart at jeg har fått så lite respons. Vi har jo forklart de at jeg venter mens i løpet av helga, og at vi da vil starte opp med en gang. Så da må jeg jo ha medisiner!

Er det godt nok at legen i Danmark skriver ut resepter? Får man da utlevert medisiner på et norsk apotek? Og har man da krav på refusjon fra NAV? Bør jeg heller få legen på Medicus til å skrive ut resept?

Vi har fortsatt 1 forsøk igjen i det offentlige....

Når det gjelder kort regime....jeg leste at jeg skal starte opp med sprøyter på dag 2 eller 3....hva har dere andre gjort, når har dere startet? Tenker mest på hvordan jeg gjør det om jeg får mens i helga....får vel ikke inn på UL på Medicus midt i helga? De tar vel bare i mot sine egne pasienter i helgene....?

mange spørsmål her nå... men er så spent;.)

Hei igjen :o)

Synes det er rart at du ikke har fått noe ennå siden du skal ha kort regime... Har du hatt en kontrolltime på Medicus? Tatt prøvene som kreves i Danmark? Jeg har begynt å stikke på 2. mensdag.

Det er ikke noe problem at resepten er skrevet ut i Danmark. Dersom du skal få det dekket gjennom NAV må medisinen kjøpes her i landet.

Som nevnt her, ved kort regime begynner du å stikke på dag 2-3. Nordica ser helst at du skal scannes iløpet av disse dagene, rapportere status tilbake og deretter får du beskjed om du kan starte med sprøytene, hvilken dose osv. Fordi det er viktig med raske svar og tilbakemeldinger disse dagene skjer kontakt med Nordica helst pr tlf. Noe som jeg alltid har opplevd som uproblematisk. Nordica, v Dr. Lindenberg sendte i forkant email til meg på hele oppskriften med doser etc. Jeg sørget selv for å formidle dette til min gyn. som må scanne meg og skrive ut reseptene hvis du skal søke refundering fra NAV.

Min kontakt med Nordica skjer alltid via email eller tlf. Enten kan de svare på spm der og da eller de ringer straks tilbake. Kanskje dumt spørsmål, men er du 'ordentlig' registrert med journal hos Nordica - at de har historikken på deg osv....(?) Om det er årsaken til sen og diffus respons..(?) Uansett bruker de å være fleksible og forstår når ting haster.

Nå har jeg endelig fått svar!

Sendte de en mail i dag og forklarte igjen situasjonen. Jeg venter mens nå på lørdag, så da haster det litt.

De var "ked" at dette hadde tatt så lang tid, og skulle sende meg papirer og resept i posten i dag (noe de sa de hadde gjort forrige uke...)

Men, jeg fikk ihvertfall en beskrivelse fra de vedr. hvilke medisiner jeg skulle ta. Så nå blir det Gonal F 225ie på sylusdag 2 eller 3,hvem avgjør hvilken av disse dagene? Er det tatt hensyn til at man kan få mens i helgen og at det da ikke er så viktig om det er dag 2 eller 3?

Jeg snakket med Medicus i dag, og de har ikke åpent for screening i helgene, så da håper jeg bare at jeg ikke får mens i morgen....!

Men da er vi ihvertfall snart i gang!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...