Gjest Skrevet 22. januar 2008 #1 Skrevet 22. januar 2008 Feilplasserte tråden her innpå krangle; det var de ikke fornøyde med gitt! Så jeg prøver her jeg... Jeg skal på konsert i Oslo spektrum i februar, skal forøvrig se the Cure. Har bestilt unummererte ståplasser (før jeg ble gravid, kommer til å være 4 mnd på vei), men uansett: Konserten begynner kl 19, når bør jeg møte opp hvis jeg skal øke sjansene for å få stå relativt nære scenen? Er det alltid "indre sirkel" nærmest scenen i Spektrum? Det var det sist gang jeg var der, og det er jo veldig trygt for en som er gravid da! Var jo veldig god plass der. Å være gravid og redd for å bli klemt er vel god nok grunn til å få komme inni sirkeln vel? Er også litt stressa ang mat, redd jeg må gå i 10 timer uten å spise, er vel ikke lov til å ha med noe inn? Samtidig kan jeg IKKE gå glipp av denne konserten, anser det som once in a lifetime, og jeg har ventet LENGE.
It's all about me Skrevet 22. januar 2008 #2 Skrevet 22. januar 2008 Har vært på mange konserter både i Spektrum og andre steder, og dette indre sirkel har jeg aldri hørt om engang. Å stå nære scenen innebærer masse trengsel og knuffing nesten uansett. Så hadde ikke stresset med å stå lenge i kø, hadde heller kommet i grei tid og gått framover på siden, da kan du se ganske greit selv om det ikke er rett på. Å stå i kø fra morgenen av for å få bra ståplass lang forran er galskap når du er gravid. Der blir det elleville tilstander.
Gjest Skrevet 22. januar 2008 #3 Skrevet 22. januar 2008 Hei, ja du har sikkert rett. Den indre sirkelen var kanskje mest fordi det var en "barnevennlig" konsert, og at det skulle vært trygt for dem? Mulig jeg er vel teskje-trengende nå; men hva er rimelig tid da? Har vært på et fåtall konserter i mitt liv, så er liksom ikke helt inne i denne etiketten... =) Å stå sånn på siden hørtes ut som en veldig god idè i alle fall, har ikke tenkt å kaste truser eller noe uansett... :-P
Skrekkblanda fryd *mamma* Skrevet 22. januar 2008 #4 Skrevet 22. januar 2008 Samme problem her, vi har kjøpt billetter til Springsteen på Valle Hovin i juli. Men går alt etter planen er jeg da 7 mnd på vei. Har en mistanke om at jeg ikke orker å stå gjennom kø, venting og en lang konsert...Noen som har erfaring med konserter e.l så seint i svangerskapet? Kan jo selvsagt selge billetten min.
Gjest Skrevet 22. januar 2008 #5 Skrevet 22. januar 2008 Huff så kjedlig å måtte selge billetten da! For min del er det uaktuelt, har venta på en anledning til å se the cure i mange år. Pluss at jeg er jo bare 4 mnd på vei... Men nå har jeg prøvd å forhøre meg litt, men det er jo ingen som vet når en bør møte opp! Noen av dere her inne må da vel ha vært på mange nok konserter til å vite hvor tidlig ute en bør være???
It's all about me Skrevet 23. januar 2008 #6 Skrevet 23. januar 2008 Jeg har vært på konserter hvor jeg har stått først og i midten, da har jeg kommet 9 - 12 timer før. Mens andre ganger har jeg kommet i det dørene åpner, det er vel en time til to før konserten begynner, da er det ikke helt tett helt på sidene og kom faktisk fram til gjerdet men langt på siden. Dette siste var på No Doubt. Min erfaring er at de aller ivrigste kommer lenge i forvegen og ruger på på den beste plassen, noen kommer en del før dørene åpner for stemningen sin skyld, mens resten kommer like etter dørene åpner til like før konsert start. De to siste gruppene er mer avslappet og løper ikke fram til scenen før like før. Så da er det grei tid å sikre seg en helt ok plass. Men garanterer ingenting da selvfølgelig, he he.
Sylwania Skrevet 23. januar 2008 #7 Skrevet 23. januar 2008 Hvis du ikke orker og stå i kø kan du ringe dem som har satt opp konserten eller billettkontoret. Du forteller da at du er gravid også kan du få en egen plass som er avsatt til gravide og andre med plager som gjør at dem ikke kan stå lenge osv... Da bruker man og få et tidspunkt og forholde seg til, så møter man opp og får anvist plassen sin. Det er ikke lurt av deg og stå fremst når du er gravid. Selv om du tar det rolig kan jeg garantere deg at mange andre ikke gjør det...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå