helias fikk to gutter 08.04.08 Skrevet 22. januar 2008 #1 Skrevet 22. januar 2008 Hei Er det noen her som har hatt spor av sukker i urinen??Var på kontroll i dag.Der fannt de spor av sukker i urinen.Ble litt engstelig om det kan være starten på svangerskapsdiabetes.
Ventet på nr 2 og 3 Skrevet 22. januar 2008 #2 Skrevet 22. januar 2008 Jeg hadde sukker i urinen og svangerskapsdiabetes i forrige svangerskap. Det kan være at du spriste mye sukker kvelden før urinprøven, men hvis det fortsetter ved neste kontroll også så blir du nok sendt til glukosebelastning. Dette er imidlertid ingenting å grue seg for. Du vil bli godt tatt om hand og hvis det viser seg at du er på vei til å få svangerskapsdiabetes så er det fullt mulig at du klarer å håndtere det ved å legge om kosten litt, dvs kutte ut sukker og hvite karbohydrater. Hvis dette er tilfelle skal du få time hos en ernæringsekspert som guider deg gjennom hva du kan og ikke kan spise og hvor mye du kan spise. Jeg klarte meg fint med dette (litt pes i begynnelsen men gikk fint etterhvert). I verste fall må du få ekstra insulin og da får du helt sikkert massor av informasjon om dette. Så ikke vær engstelig du, det ordner seg, og tenk så heldige vi er som blir så godt følgt opp og at det blir oppdaget. Lykke til og håper dette var en engangsting for deg!
bøllefrøene Skrevet 22. januar 2008 #3 Skrevet 22. januar 2008 jeg hadde sukker i urinen tidlig o svangerskapet.. tok da glukosebelastnings test da.. dette syns nå jeg var helt jævli.. du kommer fastende.. du tar boldprøve.. drikker sukkervann.. og må sitte der i to timer.. før de tar ny blodprøve... progblemet for meg var da... at jeg ikke fungerer uten mat og drikke... svimte av og måtte ligg på gulvet på pauserommet å sove lenge.... i tilegg kastet jeg det selvfølgelig opp før det hadde gått 15 min.. kom igjen etter noen dager for å ta ny test.. da klarte jeg det.. men fikk særbehandling.. fikk ligge på et rom å hvile...testen var bra og hadde ei svangerskapsdiabetes. urinen min har vært helt fin til nå ( uke 32 nå).. men hadde sukker forrige gang. jeg var i perioder ikke flink til å ta morgenurin.. da jeg skjerpet meg på det.. ble prøvene bedre.. men nå var det sukker gitt.. ny test glukosetest i morgen.. skal ta den på sykehuset nå.. litt kjipt at det ikke er samme sted som siste,.. ble jo liksom litt kjent med de jeg da.. Håper testen går bedre i morgen.. gruer meg sån.. håper ikke jeg har skremt deg nå, tror ikke det er vanlig å bli dårllig... og det er jo værst tidlig i svangerskapet når en er kvalm osv... lykke til.. og husk de har lav terskel på å ta glukosetest.. de færreste har svangerskapsdiabetes.. det sa de til meg på furst hvertfall.. jeg tar det som det kommer.. er uansett så langt på vei nå.. at skal nok holde ut fire uke med gulerøtter og brød.. hihi
helias fikk to gutter 08.04.08 Skrevet 22. januar 2008 Forfatter #4 Skrevet 22. januar 2008 Tusen takk for svaret.Det ordner seg sikkert.
helias fikk to gutter 08.04.08 Skrevet 22. januar 2008 Forfatter #5 Skrevet 22. januar 2008 Tusen takk for svaret til deg å
bøllefrøene Skrevet 23. januar 2008 #6 Skrevet 23. januar 2008 tok testen i dag.. gikk som en drøm i dag.. får svar fredag når jeg skal på kontroll... spent.. spiser masse frukt og det jeg har lyst på fram til fredag jeg.. mm
Ventet på nr 2 og 3 Skrevet 23. januar 2008 #7 Skrevet 23. januar 2008 Jeg krysser fingrene for at du får de resultatene du ønsker på fredag, slik at du ikke trenger å kutte ut sukker. Selv skal jeg på vanlig kontroll og til jordmor imorgen og gledjer meg massor. Håper jeg får se at alle mine prøver er fine og at guttene har det flott der inne i hulen.
helias fikk to gutter 08.04.08 Skrevet 23. januar 2008 Forfatter #8 Skrevet 23. januar 2008 Hei:) Godt at det gikk som en drøm i dag:)
helias fikk to gutter 08.04.08 Skrevet 23. januar 2008 Forfatter #9 Skrevet 23. januar 2008 Hei:) Tusen takk for svaret.Regner med at det var pga mye søt spising.Tok helt av i helga med godt og brus.Første gang jeg smaker det,etter jeg var på ul å fikk vite at det er tvillinger på gang:)
Vårstråle2008 Skrevet 29. januar 2008 #10 Skrevet 29. januar 2008 hei! Lurer litt på hvor mye glukose du hadde jeg... Var selv og tok urinprøve i dag med glukose på 1+. Ble litt bekymret jeg nå....Er i uke 27....
bøllefrøene Skrevet 29. januar 2008 #11 Skrevet 29. januar 2008 det er vanlig å ta glukosebelastningstesten hvis du har + 1 over på urinprøven over noen ganger... eller pluss 2... hver flink til å ta morgenurin.. jeg slurvet litt i begynnelsen.. og det ble mye +1 for meg. lykke til..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå