Gå til innhold

samvær m BF

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Far har rett til å bli kjent med barnet sitt, eller mer riktig å si at barnet har rett til å bli kjent med far. men det betyr ikke at dere skal "gi fra dere" barnet til han noen timer, dere skal være til stede. Hvis dere ikke orker å møte han, kan dere gjøre en avtale at noen andre dere stoler på er med. Deilig med et par timer fri er det ikke? =) Hvordan det er den aller første tiden vet jeg ikke. Men vil råde dere til åta kontakt med et familievern kontor. De kan mekle og hjelpe til å sette opp avtaler. Det hjalp meg veldig siden jeg og bf aldri ble enige.

Annonse

En god ide er å snakke med familievernkontoret, de har masse informasjon om rettigheter og hva som er bra for barnet. Jeg har fått informasjon om at barnefar kan komme til meg og barnet for korte besøk. Et så lite barn trenger få personer og ett trygt miljø rundt seg for å bli kjent og føle seg trygt. Dette blir selvfølgelig vanskelig hvis du føler at du ikke makter det. Men jeg tror ikke at du kan nekte han samvær med sitt eget barn fordi dere har en dårlig relasjon. Da kan jo ett alternativ være at han får trille barnet en tur el. lignende. Skjønner godt hvordan du føler det, er i en lignende situasjon derfor har jeg undersøkt hans, mine og barnets rettigheter. Du får veldig god informasjon hos ditt lokale familievernkontor. Kan jo starte samværet der også. Slik at dere har en 3. part tilstede. Kan ofte være litt betryggende. Håper det går bra

Hmmmm... Jeg ble dumpa da jeg ble gravid. Det er vedig sårt, men han kommer til å stille opp for ungen. Jeg har derfor tenkt å avtale med ham. Han kan komme hjem til oss, etter hvert kan jeg kanskje stikke en tur på trening e.l. mens han er der.

Kjipt å bli dumpet, men er kjempeglad for at han akter å stille opp. Må jo gjøre det beste ut av situasjonen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...