Gå til innhold

Til dere som har barn som reagerer på NAN 2

Anbefalte innlegg

Skrevet

Takk for mail. Forskjellen på NAN 1 og NAN 2 er at NAN 2 inneholder dobbelt så mye jern som NAN 1. Fullbårne barn er vanligvis født med et jernlager som varer til ca. seks måneders alder. Fra denne alder trenger spedbarn tilskudd av jern, og vi har derfor tilsatt mer jern i NAN 2 enn NAN 1. I tillegg er alle våre grøter er jernberiket.

NAN 1 inneholder kun laktose som karbohydratkilde. NAN 2 inneholder primært laktose som karbohydratkilde, men også noe maltodekstrin (er ikke det samme som malt) som karbohydratkilde. Maltodekstrin kan gi noe mer metthetsfølelse enn laktose.

At barnet ditt reagerer med spygulper og magevondt ved overgang til NAN 2 har vi ingen god forklaring på. Det er mulig det er jerninnholdet gutten din reagerer på. Det er ikke noe i veien for å fortsette med NAN 1 selv om barnet er over 4 måneder så lenge barnet starter med jernberiket grøt ved 6 måneders alder. NAN 1 kan brukes hele det første leveåret.

Ring oss gjerne på 800 80 730 dersom du har flere spørsmål vedrørende dette.

Med vennlig hilsen

Margaret Holmboe

Forbrukerkontakt

AS Nestlé Norge

• 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

å så bra at jeg gikk in he og tittet. min gutt reagerer også med mye gulping,nesten som spy vil jeg heller si når han drikker nan 2. så derfor har jeg bare brukt nan 1 hele tiden. han begynte med grøt når han var 6 mnd, men liker det ikke og griner når han må spise det. jeg tvinger ikke i han alt.

Skrevet

alle mine 3 unga har reagert på nan,masse gulping og oppkast.vi byttet til collett.d ble supert.ingen gulping el oppkast lengere.

Skrevet

Collett ble verre hos oss:(

Skrevet

Reagerer han fortsatt på nan 2? går vel greit så lenge han spiser litt grøt ihvertfall=)

Skrevet

jeg har prøvd alle forskjellige mme typene og fant ut av at jeg likte best Nan.

jeg kjøpte Nan2 igjen nå for og se om han gulper/spyr like mye nå. Og det gjør han ikke. :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...