Legekjærringa Skrevet 22. januar 2008 #1 Skrevet 22. januar 2008 hei, har skjønt på debatten at du er eksperten her. Luer på hva dere bruker av fuktighetskremer. Jeg bruker Locobase repair og A-derma Exomega. Men synes det blir fryktelig dyrt i lengden da jeg smører ofte. Vet ikke om jeg er så fornøyd heller. -prøvde å gå inn på aanorge.com men linken er ikke aktiv?
Paddin Skrevet 23. januar 2008 #2 Skrevet 23. januar 2008 Ekspert ..vel, men jeg min eldste datter er blitt syv nå og vi har levd med atopisk siden hun var spedbarn. Den gang følte jeg at vi var veldig alene og det er vel en av grunnene til at jeg gjerne deler med andre om våre erfaringer. Det er viktig for meg :-) og da er det ekstra hyggelig at noen der ute kan dra nytte av det. Vi har i mange år kun brukt Locobase fetkrem / repair da dette var den eneste kremen vi følte at hjalp oss. Alt skled helt ut da vi prøvde andre ting. Aderma har vi sjelden brukt da denne ikke har gitt noe bedre resultat samt at den forsvinner veldig fort på to kropper som skal smøres to ganger for dagen. Etter vårt opphold på Voksentoppen april 2007 ble vi introdusert til Apobase blå ( 30% fett ) og rød ( 60% fett ). Vi fikk en annen hverdag med mindre slitasje på klær og møbler, samt lavere utgifter på krem etter at vi gikk over til Apobase. Det var velidig uvant å ikke smøre så fet krem på ungene men det viste seg at i de gode periodene trengte de ikke mer. Vi bytter på blå og rød ettersom hvor tørre de er. Dette har fungert velidg bra for oss. Andre kremer som kan være verd å prøve er Aco sine kremer. Miniderm som inneholder glyserol eller Carnoderm som inneholder urea stoff ( kan svi ) Det er en jungel der ut av kremer og det er en prosess i seg selv og finne frem til den som fungerer for dere. Husk de trenger nødvendigvis ikke være dyer for å fungere :-) Husk å ta vare på kvitteringene - det som overskrider 1600 kr i året kan du søke refusjon på fra NAV. Man har krav på å få tilbake 90% av det som overstiger dette. Verd å ta med seg det. ( Bidrag til hudpleieprodukter ved alvorlige og kroniske hudlidelser. Paragraf 5-22 / krever søknad fra spesialist / egenandel 1600 per husstand per kalenderår / 90 % av det overskytende refunderes / kvitteringer må tas vare på hele tiden ) Lykke til vennen - Vi har også blitt noen medlemmer på http://www.aaenorge.com og ønsker å bli større :-) Ellers kan du lese om dagene vår på http://www.sosken.blogspot.com
Legekjærringa Skrevet 23. januar 2008 Forfatter #3 Skrevet 23. januar 2008 Tusen takk for svar! Jeg skal prøve dette. Synd jeg ikke har spart på kvitteringer hittil. Jeg har nok allerede brukt mer enn det beløpet ;o( Som sagt. Jeg prøvde å komme inn på siden aanorge.com men får beskjed om at nettstedet er nede.
Paddin Skrevet 24. januar 2008 #4 Skrevet 24. januar 2008 Det med refusjon synes jeg det er dårli info om - det tok oss 5 år før vi ble oppmerksom på dette. Ja ,, nå ser jeg at du har prøvd deg inn på aaenorge ... rart at du ikke kommer inn. Er der stadig. Oh... nå ser jeg det adressen ar : http://www.aaenorge.com/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå