Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja ja, ser ut som om jeg må utsette forsøkene en liten stund:-(...har noen smerter på dag 5 etter eggløsning som jeg gjerne vil finne ut av, om det kan være en sperre...skal til gyno den 20. februar... Ikke lett å få en henvisning ut av min nye fastlege til det gitt, værste lege besøket jeg noen gang har vært med på, hun kunne virkelig ikke fatte og forstå behovet for en gynekolog time???....og skulle absolutt undersøke meg, selv om at jeg sa flere ganger at jeg hadde mensen, og gjerne ville slippe(syns liksom det er litt på grensen), men neida kunne ikke henvise meg før hun hadde gjordt det...spillte ikke noen rolle at jeg fortalte at den gamle fastlegen min alltid hennviste meg uten å blunke...både før under og etter undesøkelsen, spurte hun, med litt oppgitt stemme...jaha..så dette skal du, få barn heeeelt alene...som om jeg ikke har tenkt nok gjennom dette på forhånd...Og når jeg har mensen, er jeg ekstra følsom, skal ikke så mye motstand til før jeg begynner å grine....og da begynte hun bare å flire av meg????? Vurdere sende en klage, skal hvertfall skifte lege...

Måtte bare få ut litt frustrasjon...:-/

Men har fått time hos en veldig hyggelig gynekolog her i Bergen , så det blir bra...

Og i ventetiden , har jeg begynt på Grethe Roede kurs, gjøre noe fornuftig mens jeg venter...har ellerede gått ned 2,1 kilo:-)))

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da hadde jeg bytta fastlege glatt!! Kjempe lett å gjøre det på nettet...

Noen tror de er sjefen over alt og gjør det på sin måte uansett, uff blir helt oppgitt jeg. Hun burde absolutt få vite hva du syns om det!

Lykke til hos Gyn og gratulerer med 2,1..

:)

Skrevet

Huff... så fæl hun virket - skift fastlege med en gang!

Jeg var jo også på ul hos ett sjarmtroll av en kvinne for to uker siden, det virket som hun ville meg vondt - huff fælt å si det, men av og til lurer jeg på om det var en tilfeldighet at jeg spontan aborterte to dager etter...

Men du kan skifte fastlege på nettet. Hvis du skal nå til en gyn du synes er hyggelig, spør vedkommende om hun/han vet om noen hyggelige leger (men husk hvem leger seg i mellom liker, er ofte ikke de samme som vi "brukere" liker). Jeg har bla en helt fantastisk lege på Ullevaal - og når jeg er hos andre leger, rykker de på nesen når de hører jeg har han.

Spør venner kjente arb.kollegiar om de har noen de kan anbefale. Bare si, at du jeg har fått en ny fastlege som jeg bare ikke hadde kjemi med, vet du om noen du kan anbefale? Man trener jo ikke si mer. Det med "kjemi" forstår alle.

Hvis du leser litt nedover her, eller søker er det tidligere diskutert hvilke sykehus som har kortest vente tid for å fikse tette eggledere etc. Og forskjellige møter med helsevenset rundt det som singel. Men håper du slipper det :-)

2,1 kilo, gratulerer - jeg må vente på å "bli klar" etter en spontan abort, og har deilig hardtrening så lenge - det hjelper virkelig på det mentale når man er litt nedfor.

Lykke lykke til!

Skrevet

Hei Lubbeline, tenker på deg, jammen kommer en ut for mye rart, ja. Håper du snart finner deg en annen fastlege, det er helt uholdbart at en skal måtte oppleve noe slikt i dagens opplyste(?) samfunn. Snakk om manglende empati, og en tilbakemelding på din opplevelse av situasjonen er absolutt på sin plass å vurdere.

Veldig glad for å høre at du har funnet en god gynekolog, så har du en bekymring mindre på din ferd til å bli mor! Gleder meg til å treffe deg den 2. februar, håper du kommer på treffet, sender masse gode tanker til deg i ventetiden :-)

Skrevet

Håper du finner ut av smertene, og at det ikke er noen sperre!

Bytte av fastlege høres ut som en fornuftig ting. Den legen høres helt forferdelig ut! Jeg liker ikke mennesker som tror de kan behandle folk som de vil, bare fordi de har makt eller tror de er i posisjon til å bestemme over andre. Slike folk burde sendes i tenkeboksen for å tenke over rollen sin.

Grethe Roede-kurs var ingen dum idé! Gratulerer med -2,1 kg :o)

Skrevet

Takk for all støtte, går bra...byttet fastlege i går, en mannlig som min venninne har vært hos...

Klart jeg kommer 2 februar!!

Skrevet

Så bra at du har fått byttet fastlege. En sånn oppførsel skal man ikke tolerere. Selv kommer jeg aldri til å ta noe GU hos fastlegen mer. Det er noe helt annet hos en erfaren gynekolog.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...