Knoll og Tott Skrevet 22. januar 2008 #1 Skrevet 22. januar 2008 Har nå hatt sopp/trøske siden starten av desember, og har brukt Mycostantin mot dette, det fungerer fint så lege vi smører oss hver dag, men med en gang vi slutter med det blusser det opp igjen. Samboeren min var i dag hos legen med sønnen vår, (for noe helt annet) Jeg printet ut skrivet som finnes på ammehjelpen, fra nasjonalt kompetansesenter for amming, hvor det står at man kan bruke en tabelett kur ved manglende effekt på mycostantin. Legen titten i munnen på sønnen vår og så "her er det ikke noe sopp", og mente at denne kuren var alt for sterk, selv om det står i skrivet at denne fint kan brukes når man ammer. Og så fikk samboer med seg en resept på Lamisil. Kjenner jeg blir veldig frustrert over dette, har prøvd å ringe legen, fikk beskjed om at skulle ringe meg når han fikk tid.. Er det noen der ute som har erfaring med Lamisil, fungerer det? Må det vaskes av før amming? Dette ble litt lang, men håper noen tar seg tid til å svare.
trollet66 Skrevet 22. januar 2008 #2 Skrevet 22. januar 2008 har hørt at folk har brukt Lamisil med grei effekt, men det må vaskes grundig av før amming. du kan også prøve daktar, det er også effektiv. Men så lenge ikke mor og barn blir beh samtidig, så blir du ikke kvitt det, det blir en ping pong effelt hvor smitten går frem og tilbake mellom dere..... Trøske kan være sinnyklt vanskelig å bli kvitt, det kan jeg skrive under på......
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2008 #3 Skrevet 23. januar 2008 Jeg fikk lamisil spray mot sopp på puppene. Virka fint den. Bahndla samtidig lillemor med mycostatin mikstur,. Vaska bare med en fuktig klut før amming. Jeg skulle jo da spraye bare morgen og kveld etter amming. Så på kvelden gikk det jo mange timer før amming igjen neste morgen! Vi ble bra av dette, men jeg sliter fortsatt med sopp nedentil. Der virka ikke denne sprayen like godt. Svir noe sinnsykt når jeg sprayer på! Fikk IKKE tablettkur hos legen, da dette ifølge legehåndboka ikke kunne gis til ammende. Prøvde å forklare om dette skrivet; som jeg slevfølgelig ike hadde med meg, men han kunne ikke skrive ut medisin i strid med legehåndboka på bakrunn av noe som "hvem som helst" kunne ha lagt ut på internett. Kunne få en kapsel da, men da måtte jeg ikke amme på 48 timer etter inntak av kaspelen da. Var uaktuelt for meg, har slitt nok med amminga ogm æ ikke skal være nødt å ta en todøgns pause!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå