Gå til innhold

Pynting av dåpsbord...trenger noen tips=)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Overskriften sier vel det meste her...syns det er så vanskelig å finne fin pynt nå som det er vinter (dåp om 2 uker til)...er mest vant til sommer pynting jeg :)

Finnes det noen av dere jenter som har noen supre tips til pynting av bord (gutt som skal døpes)????

Takk på forhånd=)

Fortsetter under...

Skrevet

Vi gjorde det veldig enkelt, tok inn eplegreiner som fekk stå inne å varme seg så dei trudde at det var sommar (dåp i april) så vi hadde utsprungne rosa/kvite epleblomster i 5 enkle vasar, og rosa løpar oppå ein fin kvit duk.

pene seviettar og sølvplettlysestakar med rosa heimelaga lys.

Skrevet

hmm... blå blomster er ikke så lett...

vi hadde dåp til gutten vår i oktober det året han ble født.

jeg bestilte 3 små blomsterpynter hos en blomsterbutikk, og de ble veldig fine. ikke så dyre heller...

ellers brukte vi lyseblå lys, og mansjetter med blå og sølv på. sølvstaker

også var det hvit duk.

egentlig lettere å pynte til jente.. særlig med blomster..

ellers kan du vel bruke blomster og strå i hvitt og sølv, og ha blå vaser, blå lys og servietter...

Skrevet

huh? må ALT vere blått dersom ein døyper ein gut???

Blomane er der vel for å pynte,ikkje for å rope ut at det er ein GUT som blir døypt?

Skrevet

Reagerte heftig på det samme:) Forstår ikke det opphenget i blått og rose....snerr.

Kommer jo an på hvor man liker det. Kan ramse opp noen bord jeg har sett i navnefester og dåpsdager:

- eføy greiner på midten av bordet, og små skåler med oasis og avskjærte tullipaner og små grønne grener (som brudeslør, bare grønne). Oppsatsen er lav og tett. Lilla tullipanser ble brukt da, og det var en gutt:) Telys.

- brio tog som gikk midt på bordet på en grønn midtduk. Hadde sånne små grønne planter som ser ut som gressløk spredt rundt. Morsomt.

- snøklokker samlet i tette buketter, på farget duk og skiferheller med telys på.

- Kjøp hortensia og klipp av blomstrene. Skjær til en oasis bit som passer perfekt i skålen/vasen med rette kanter, og surr et "palmeblad" som du kjøper hos blomsterhandler rundt. Fest det gjerne med en hyssing med farge. Press den ned i. Sett blomstrene oppi.

Skrevet

Vi pyntet bordet med blåturkise lys og servietter, hvite roser i høye vaser (en rose i hver vase) og røde trekk-opp-biler.

Annonse

Skrevet

Hei! Jeg ville ikke ha det tradisjonelle blå (ikke noe galt med det altså), så vi hadde hvite duker, glasslysestaker med limegrønne lys i (lysestakene trenger ikke å være helt like). Kjøpte sånn reagensrørvaser på Ikea, og puttet en enkel, oransje blomst som jeg ikke husker hva heter oppi dem. Den oransje fargen var nydelig til det limegrønne :) Veldig enkelt, men jeg syntes det ble kjempefint.

Skrevet

jeg kjøpte servietter på noe spesielt.no med navnet til mathea og dåpsdadagen. Alt trykt i sølv..kjøpte bordpynt på nille og strødde utover borda...og hadde blank blomstervase med vann - klipte av slikene på noen rosa blomster og la oppi. ble kjempefint...

Skrevet

glemte og si at jeg kjøpte tre ruller med papirduker på europris ;-)

Skrevet

Vi valgte en rimelig og pen løsning.

Kjøpte hvit papirduk på Nille. Den er kjempebillig og dårlig kvalitet, men ser bra ut. Vi la strechlaken under noen av dukene og dobbelt lag av papir duk der vi ikke fikk til med stretch laken. Funket kjempebra, så supert ut og til ingen pris i det heletatt!

Vi hadde noen og tredve gjester, kjøpte 3 sett (15 i hver) med pene servietter i en interiørbutikk, vi hadde jente så blomstene på servietten var rosa. Du kan evt kjøpe ensfarget mørke blå på nærbutikken eller flotte blå mønstrete servietter fra interiørbutikk.

Vi kjøpte potteplanter med margeritt blomster (hvite, ser ut som tusenfryd blomster), klippet av blomstene nederst i stilken (MYYYYE rimeligere enn å kjøpe avskårne).

Vi kjøpte fine små vannglass på Ikea (håndlagde, ca 10 kr stk), som vi satte blomstene i. Det så søtt, romantisk og moderne ut. Vannglassene bruker vi som vannglass den dag i dag.

Vi kjøpte "jukse rose blader" i grønt og rosa vi strødde ut over bordet, for å gi farge. Disse kjøpte vi på Ika, kostet minimalt og brukes til pynt den dag i dag.

Vi kjøpte de rimligste glass te lys holdere på Ikea (blankt glass), samt telys fra samme sted i rosa og grønt.

Alt så skjørt, lekkert og elegant ut. Kjempefornøyd! i tillegg ble det bare en liten utgift forbundet med dette.

Lykke til!

Skrevet

Hei på deg:-)

Jeg skal også døpe min sønn om 14 dager 3 februar.

jeg skal dekke hestesko med hvit duk, sølfarget løper der det skal stå tre og tre telysetaker sammen og noen runde blå lys innimellom. skal også ha noen små sko stående litt rundt om kring.

på tallerken skal jeg ha sølvfarget serviett med en lyseblå serviett inni. brettet sånn at de står. borkortene skal være en liten lapp med bamseklype på:-)

har kjøpt servietter og bamseklypene på løiten lys og lysene på black design. er så dyre lys på løiten lys.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...