Gå til innhold

Hva syns dere om Thea Angelica?

Anbefalte innlegg

Heisann.

Vil så gjærne høre deres tanker,og meninger om dette navnet. Vet at smaken er utrolig varierende hos folk ,så noen liker det og andre hater det, men godt å kunne få andres inntrykk uansett.....

Vi har ikke bestemt oss enda, men blitt veldig glad i dette navnet. Kan liksom se får oss at det hadde passet til babyen våres.

Thea Angelica.....

Thea betyr= Guds gave (gresk for Gud). Ja jeg vet at Thea er ett mye brukt navn, men hjerte vårt banker for det....familierelasjoner og navnets betydning.

Angelica betyr= Budbringer og Engel.( vi har ikke blitt innspirert av kongefamilien, men av ei nydelig og god jente vi kjenner på vår egen alder....26 år.

Både jeg og samboeren er rolige,veldig omsorgsfulle,kjærlige mennesker av oss. så stor sannsynlighet for at barnet blir det samme. Troen er også viktig for oss. derfor vi falt for dette navnet.

Hva synes dere?

Tar gjærne i mot noen forslag også.,siden vi ikke har bestem oss riktig enda.

Mange klemmer Anahata:)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136615591-hva-syns-dere-om-thea-angelica/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei :-) Så fint at dere har funnet et navn dere begge to liker - det er det aller viktigste tross alt. Men - siden du nå spør, her er min mening:

Thea: Norge nr 1 mest brukte jentenavn, ergo veldig oppbrukt og jenta risikere og bli kalt Thea A.

Angelica: Egentlig pent, men jeg synes navnet er veldig utenlandsk. Heter dere noe typisk norsk til etternavn, som f.eks. Dørum, synes jeg Angelica Dørum ville vært litt kræsj.

Thea Angelica: Ikke så fan av at navnet slutter og begynner på samme bokstav - TheA AngelicA blir fort The Angelica. Kombinasjonen er dessuten litt tung, så dere kan regne med det blir Thea til daglig.

Ellers: Er mange navn med vel så fin betydning, f.eks.:

Benedicte = den velsignede

Ada = vakker

Margrete = perle

Miriam = sterk, vakker

Hanna = 'nåde', 'Guds nåde, velbehag'

hehe....lol. nei kan forsikre deg om at det ikke er noe slikt som dørum hehe. takk for svaret, svarene hittil.setter pris på andres innspill:) liker litt utenlanske, så lenge vi holder oss til europeiske.ikke noe fan av det typisk norske. utenom hege, og tina. det synes vi er fint, men det er allerede brukt i nærmeste famile.....sukk . artig å høre navneforslag, extra innspirasjon for å tenke litt utenfor "boksen ".

mange klemmer Anahata:)

Theodora betyr også Guds Gave, det har vi lurt på selv. Oppkalling det også;-) Men mulig litt tungt. Ville uansett hatt det før Thea og heller tillatt Thea som et kallenavn muligens.............

Angelica har jeg ikke gode asossiasjoner til så det liker jeg ikke.

Annonse

Jeg syns for så vidt begge navnene er fine, men som et par andre poengterte, det blir litt tungt når første navn slutter på samme bokstav som det andre navnet begynner på TheA Angelica.

Thea er veldig vanlig navn, men sammen med Angelica blir det annerledes. Jeg har en kusine som heter Angelica, og da hun ble født (for 17 år siden) syns jeg det var veldig rart, men har blitt vant til det, og nå liker jeg det.

Hvis dere begge har falt for Thea Angelica, så går dere for det!

Hilser innom igjenn:) hei hei:) Vet ikke helt hva vi velger, om vi vil bruke begge til daglig eller bare ett ett...vi får se..... har ikke bestemt oss riktig enda heller..har jo fortsatt noen måneder igjen er i 2 trimester. ingen vits å forhaste oss....tenker vi..... men ja..... liker navnet godt..

svar til alle;

Noen her får kanskje litt tøffe jenter, andre får sukkersøte jenter.....di er uansett nydelige alle sammen, det er det viktige å huske. ingen er like.

jeg liker litt mere tøffe navn også, men tror ikke det vil passe til min baby. og så har det litt å si hvordan navnet blir bært frem også synes jeg.

takk for alle innlegg..fortsett gjærne å svar meg.

Gratulerer til dere alle som venter barn:)(kos dere masse i denne tiden)

Mange klemmer< Anahata:)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...