Gå til innhold

Mikkel og August - vestkantnavn?

Anbefalte innlegg

Har en forkjærlighet for disse navnene. Forbinder de med noen nydelige gutter jeg kjenner. Nå venter jeg tvillinggutter (!!) :-) og lurer på disse navnene.

Synes det er klassiske, vakre navn, men noen har sagt at det er litt overklassenavn. Jeg personlig tenker vel heller mer på de som "kultrnavn", men hører gjerne fra dere.

Vil ikke ha noe som folk forbinder med "Preben" heller... :-)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136615542-mikkel-og-august-vestkantnavn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet om to Mikkel - en baby i Drøbak, og en voksen i Bærum :-) Jeg oppfatter vel navnet hovedsaklig som et samenavn, veldig vanlig i Kautokeino. Egentlig et "midt på treet navn" - hverken fugl eller fisk... August derimot tror jeg er litt mer vestkantnavn.

Flotte navn. Synes også at de passer fint sammen selv om de vel har helt forskjellig bakgrunn?

August er det nok flere gutter på vestkanten enn i Groruddalen som heter, vil jeg tippe, men det er slett ikke noe snobbenavn.

For øvrig er det ikke så greit å vite hva vi kommer til å synes er snobbenavn om 15 år. Trendene forandrer seg.

Annonse

Synes ikke navna passer sammen.

Mikkel ser jeg på som "samenavn" (ikke at det er negativt), og August som litt "sossenavn".

Mikkel og August er navn i to helt forskjellige sjangre, Mikkel er vel norsk/nordisk form form Mikael, mens August må vel være latin eller noe i den sjangeren. Dårlig kombinasjon med andre ord.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...