Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har lagt merke til at håret på leggene vokser fryktelig fort. Noen fler? Og så klør jeg fryktelig mye på beina, særlig om kvelden.

Smører meg med krem, tenkte kanskje det var fordi luften er tørrere nå på vintertid enn om sommeren. Hjelper litt.

Er i uke 16, er det ikke litt tildlig å få svangerskapskløe??

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136614689-h%C3%A5rvekst-og-kl%C3%B8e-noen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

heisann..hårveksten øker somregel når du går gravid,jeg merker d spesielt under armene:(i mitt første svangerskap fikk jeg svangerskapskløe ganske tidelig..va vel bare 3 mnd på vei eller noe..d va heilt forferdeligt..klødde over alt på kroppen inni hendene under foten osv..stod me hårbørsten å nesten klødde meg til blods.

bruk alovera d hjelper..d får du kjøpt på apoteket...lykke til

Annonse

Jeg har ikke begynt å klø, men ei venninne av meg var veldig plaget med det, og begynte å bruke dusjolje fra sebamed (apotek). Hun syns den hjalp. Jeg bruker nå også denne.Vet jo ikke om det er derfor jeg hittil har unngått kløe, men jeg syns hvertfall den er veldig god, og jeg slipper å smøre meg så ofte, siden den inneholder olje. Mild og god for huden er den også:)

Jeg har heldigvis ikke begynt å klø i dette svangerskapet, men sist var det helt forferdelig, spesielt på brysta og på leggene, på slutten også på magen. Jeg så ikke ut... var med legen men han gidde meg bare medisin mot alergi som en ikke skulle bruke når en gikk gravid, så den turde jeg ikke bruke. Prøvde det meste av alt annet... men det som kanskje virket best var hvitvask. men måtte smøre på ganske ofte.

Det med håra... offf gror som et kratt...

Har begynt å få hår på magen!! Slike små dun da, men irriterendes anyways..Ellers så føler jeg at hårene på leggene, under armene og øyenbrynene(som jeg napper) vokser meeeget langsomt! har ganske mørkt hår, så det er ganske deilig at jeg ikke trenger å shave/nappe like ofte som før=) Håper det fortsetter slik!

Jeg og våknet opp med en rød og vond tå etter nikløing i natt. Smurte med krem nå, og vil prøve å ikke være borti nå i våken tilstand.... Trodde også det var for tidlig med svangerskapskløe.

Så syntes jeg at jeg har begynt å få litt mer hår midt på magen, altså stripa ned til navlen. Hm..

dere klør pga vann i kroppen=) spiser dere salt binder det seg lett vann, spes nå når dere er gravide=) dere får tørr hud pga vannet som sitter igjen inne i kroppen. vanligvis kommer fuktigheten ut i kroppen etterhvert akkurat som svette. men hvis dere spiser mye salt eller har vann i kroppen sitter dette igjen inne i huden. har dere tørr hud på magen må dere være flinke til å smøre, hvis ikke får dere lett stekkmerker og huden på magen sprekker lettere=) det gjør VONDT!=)

lykke til alle sammen!

ps: anbefaler strekkmerke kremen på apoteket, vichy=) jeg har fortsatt ikke fått noen srekkmerker, og magen holder seg myk og fuktig=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...