♥Mamma`n til lille Kasper♥ Skrevet 22. januar 2008 #1 Skrevet 22. januar 2008 Lille Kasper har sovet i sengen vår med meg fra vi kom hjem fra sykehuset. Han legger seg da med meg når vi legger oss ca 22-23. Han blir noen ganger gått med rundt i huset til han sovner med evt pupp eller smokk. Han sover da så lenge jeg vil om morgen, med mating om natten. Han sover litt på dagen også. I går eksi opp stod vi opp kl 10 ca. da sov han igjen ved 14 tiden og sover noen timer. Har så lyst til å få han i egen seng i kveld og få rutine på sovingen hans. Men hvordan få dette til? Trenger råd.... Vær så snill og hjelp meg. Trenger re tt og slett en plan-tidsplan- og lure triks.
♥Mamma`n til lille Kasper♥ Skrevet 22. januar 2008 Forfatter #2 Skrevet 22. januar 2008 Han er 2 mnd gammel
månestråle32 Skrevet 22. januar 2008 #3 Skrevet 22. januar 2008 Heia! Jeg kan jo prøve meg i forhold til min erfaring: vi har fra datteren vår var ca 2mnd jobbet med soverutiner, og vi hadde som mål at hun skulle ha 19 som leggetid. Da har vi skiftet på pysj og gitt det/de siste måltidene på soverommet(som er mørkt og kjølig), og mulig bysset henne. I alle fall sunget og prøvd å roe henne i senga. Minst mulig bæring, og heller "rugge" på henne når hun ligger i senga. Vi har tatt henne opp når vi har skjønt at det er desperat-sulten skrik, men fortsatt bare vært på soverommet og ikke noe snakk og kos og lys, bare mat og tilbake i senga.Det samme med nattammingen. Så raskt som mulig. Vi har også laget senga hennes trang med puter /dyner på alle sider slik at hun ligger trangt og trygt.Når og hvor mange ganger hun har spist og sovet på morran har variert. Litt ettersom hvor trøtt ejg har vært også. på dagen sover hun kun i vogna si ute for at hun skal vite forskjell på natt og dagsoving. lager det ikke mørkt i vogna feks.Hun har sovet så lenge hun har villet og jeg har lagt henne når hun har vært trøtt, oftest etter 1-1,5 t etter oppvåkning. det har blitt 3-4 lurer da hun var så lita som di er. Nå er hun 6mnd og sover 19-07 uten mat. vi står opp og hun legger seg igjen etter grøt ca 08.30-09- sover oftest ca 1.5t. våken 2-2,5t, lunsj ca 12.30-13 og sover igjen 1-3 timer.Aldri mer enn 3 t, da vekker jeg henne. Kanskje hun sover en liten lur i 16-17 tida hvis den forrige var kort. Grøt kl 18 og flaske på senga rett før 19. Vi har lagt mye energi i leggerutinene på kvelden, søvn på dagen har det mest hun som har styrt, i tillegg til at det jeg gjør påvirker søvnen hennes. Synes det har fungert å lære meg hennes signaler for å være trøtt og da legge henne- ikke tyne henne for å bli trøtt. Hun er ikke NOE morsom når hun er overtrøtt! Håper du kan få noen tips til å komme gang
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå