Happy_girl med MiniMonster! Skrevet 22. januar 2008 #1 Del Skrevet 22. januar 2008 Nora elsker å sove lenge. Om jeg prøver å ta henne opp tidlig for å stelle henne blir hun helt umulig hele dagen. Skikkelig trøtt og grinete, og ingenting funker! Det var noen som sa til meg at jeg burde begynne å ta henne opp tidlig på morningen, stelle henne, for å så la henne sove mere for å skape mer "normale" rutiner. Det funker ikke her i huset! I går sto jeg opp med henne klokka kvart på tolv, og da var hun også grinete hele dagen..Det samme gjelder de dagene jeg står opp med henne i åtte-tida.- guuud for et mareritt de dagene er! Men de dagene hun sover til halv to derimot, da er hun bare såååå god! Sover masse hele dagen, er bare i godt humør mens hun er våken, og sovner relativt enkelt til på kvelden igjen. Skjønner liksom ikke hvordan jeg skal få til disse rutinene jeg, når hu reagerer på denne måten.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136614198-flere-som-har-sm%C3%A5-som-elsker-%C3%A5-sove-lenge-om-dagene/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tøtto&lillebror Skrevet 22. januar 2008 #2 Del Skrevet 22. januar 2008 Nå i det sista har Live sove heile natta til i 6-8-tida, får mat, og sove vidare t 9-11-tida. Då står me opp, tar tran, tar på dagkler, får mat igjen, og så leike me fram til hu blir trøtt att..eit time eller to. Så kan hu godt sova 2-3-timar igjen, til 14-15-tida.(Dette som regel i vogna ute på tur, og når me kjem heim att) Resten av dagen er det berre 10 minutters power-nappar, og så legg me hu ca 21 på kvelden(hu sovne ca 22 etter mange tutt-i-settingar). Så egentlig like mi dotter òg å sova lenge, men hu blir flytta slik at siste delen blir i vogna. Veit ikkje ka som er normalt eg. Rutine godt nok for meg dette. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136614198-flere-som-har-sm%C3%A5-som-elsker-%C3%A5-sove-lenge-om-dagene/#findComment-136614667 Del på andre sider Flere delingsvalg…
En liten og snart en til Skrevet 22. januar 2008 #3 Del Skrevet 22. januar 2008 Vi har også en liten kar som liker å sove masse. Har fått etablert en ganske god rutine nå, som funker fint synes jeg. Legger han ca klokka ti og da sover han til rundt åttte - ni (avbrutt av to matinger, men er i tvil om han egentlig er våken). Mulig han våkner tidligere noen ganger, for det hender at han ligger lys våken uten å si et ord i vogga når jeg våkner:) Vi står opp, og etter ca en/halvannen time tar han seg en liten powernapp. Rundt klokka 12 går vi en tur. Da sovner han og sover ute i vogna til ca klokka 17. Når han våkner er han i så godt humør og trenger kun en liten powernapp før leggetid. Synes han sover veldig mye egentlig, men det er jo litt godt også Har selv eksamen til våren så det er godt å få en skikkelig leseøkt på dagen. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136614198-flere-som-har-sm%C3%A5-som-elsker-%C3%A5-sove-lenge-om-dagene/#findComment-136615146 Del på andre sider Flere delingsvalg…
stinky og poopy Skrevet 23. januar 2008 #4 Del Skrevet 23. januar 2008 Det er så forskjellig fra unge til unge, at det er vanskelig å gi råd, jeg følger bare hans rytme.. Har prøvd å legge ham tidlig, men han sovner aldri før kl er 23 uansett, så vi har gitt opp det der med å legge ham kl. 21 eller 22. Så når han har sovnet, sover han til kl. 8 sånn cirka, dette varierer med hvor ofte og når han våkner om natta for mat. Men når han våkner om morgenen, steller jeg ham, skifter til vanlige klær og mater ham, leker litt hvis han vil - og så sover han vanligvis igjen til ca kl.12. Resten av dagen sover han ikke, hvis vi da ikke er på tur, da sovner han i vogna. Men han sovner også når han skal ha mat, så jeg vil si at han får nok søvn. Har også prøvd å vekke ham og holde ham våken, med samme resultat som det - en grinete unge, og en mor som ikke duger til noe pga stress... så nå har jeg gitt opp på en måte... og det fungerer bra faktisk!! lykke til videre Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136614198-flere-som-har-sm%C3%A5-som-elsker-%C3%A5-sove-lenge-om-dagene/#findComment-136631969 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå