MyB@by <3 Skrevet 22. januar 2008 #1 Skrevet 22. januar 2008 jeg har en cavalier som røyter strort sett hele tiden, og til tider noe helt grusomt mye... hva er det som kan forårsake røyting? er det noe jeg kan prøve for å få henne til å slutte å røyte? er så slitsomt nå som lillegutt har begynt å krabbe, for alt håret samler seg på hans hender og klær..........
doffine Skrevet 22. januar 2008 #2 Skrevet 22. januar 2008 Hei! Jeg har to cavalierer selv. Begge mine røyter også, men doffen har mer røyting, da han har litt lang pels. Noe han fikk etter kastrering. Har du prøvd å gi dem tran? Og kansje bytte fôr? Kan hende det hjelper også. Vi kjøpte en "rive" i dyrebutikken for å få av de værste overhårene. Og det ble myyye mindre røyting etter vi tok i bruk de. Schæferrive har vi også. Noe oppdretteren anbefalte oss. Og det er suksess:-))
signaturen Skrevet 22. januar 2008 #3 Skrevet 22. januar 2008 fortype kan forårsake mer/mindre røyting.snakk med dyrlege/dyrebutikk om dette. bading ca en gang i måneden og ved behov(dette er såpass skjeldent at det ikke skader fettlaget i huden deres) og daglig børsting av pelsen hjelper masse.da er det bare i de verste røyteperiodene at man får forferdelig mye hår rundt omkring.en spiseskje eller to med olje i maten er bra for pelsen til hunden også.
MyB@by <3 Skrevet 22. januar 2008 Forfatter #4 Skrevet 22. januar 2008 kan prøve å bytte for kanskje... jeg bader hun annenhver fredag, og grer henne etter det, og litt hver kveld. men hun har veldig lite pels så det liksom ikke så mye å gre på... tantes hund har masse pels og den røyter nesten ikke... mereklig..
Makko med to små gutter Skrevet 22. januar 2008 #5 Skrevet 22. januar 2008 Veit ALT om røyting. Jeg har gått fra å ha en ekstrem helårsrøyter til å ha en hund som røyter litt til daglig, med vanlig røyteperioder :-) -Kjøp en sheddar (en røyte karre), bruk den gjerne noen min. hver dag, men KUN på tørr pels. -Prøv med hills c/d -speialfor for hud og pels (nei jeg får ingen fortjeneste av salg) - Gi hunden zink og selolje hver dag (husker ikke doseringa pr kg på zink, sjekk på f.eks. canis.no om du kan finne den der). -Unngå for all del produkter som expot ol. det får hunden min til å slippe all underull... -Aldri gi hunden tran! Da får den for mye A og D vitaminer som er fettløslige og ikke skilles ut fra kroppen ved "overinntak".
sikat Skrevet 22. januar 2008 #6 Skrevet 22. januar 2008 Ølgjær kan også være fint for pelsen(kjøp uten druesukker), gi en teskje i maten hver dag. Hunden her i huset ser ut til å ha utviklet forallergi(enten det eller så er det noe hormonelt mener vet'en) etter at vi har byttet for noen ganger og nå prøver vi på Hill's sitt allergifor(mulig det samme som sto anbefalt litt lenger opp her) for å se om d hjelper. Ellers er en bad/dusj i ny og ne med skikkelig børsting en fin ting og også børsting av tørr hund hver dag(gjerne med en sånn schäferkarde, den tar mye av den løse pelsen). Ellers bruker jeg en helt vanlig kam(sånn plastkam som du får for 5 kr) til å gre ørene og halen hennes.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå