Anonym bruker Skrevet 22. januar 2008 #1 Skrevet 22. januar 2008 Jeg skrev til produsentene av mme, og fikk i dag det første svaret: Hei Takk for din henvendelse. Det er viktig at du blander ut mmepulveret slik det står anbefalt på pakningen. Gjennomsnittlig vil barn drikke under en liter de første månedene, men fra 2 måneders alder er det normalt at barnet kan drikke en liter mme. Men barn er forskjellig og måltidene kan variere, det viktigste er at barnet vokser og trives som det skal. Rådfør deg evt. videre med din helsesøster.
☆Lille my* Skrevet 22. januar 2008 #2 Skrevet 22. januar 2008 Takk=) Dette lurte jeg også på. Var det Nestlè
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2008 #3 Skrevet 23. januar 2008 Nei, denne var fra småfolk... Dette svaret kom fra Nestle: Anbefalingene er at hvis barnet er 4 måneder og får rundt 1 liter mme, anbefales det å starte med fast føde fremfor å øke mengden av mme. Er barnet ditt yngre enn dette og får rundt 1 liter mme +/- er det heller ingen grunn til bekymring. Noen barn er store og trenger mer mat, hvert barn må derfor vurderes for seg. Ring meg gjerne på grønt nummer 800 80 730 mellom kl 09-15 på hverdager.
Knurke Skrevet 25. januar 2008 #4 Skrevet 25. januar 2008 Har en liten en på 8 uker som drikker over literen med nan og har vært veldig bekymret angående dette. Har vært på helsestasjonen flere ganger uten å få klare svar. Men sist gang traff jeg på en helsesøster som har vært med på å kvalitetssikte flaskeposten.org, og hun kunne endelig hjelpe. Hun ringte ernæringsfysiologen til nestle og der sa de det at det var helt trygt for babyen å drikke mer enn en liter. Det eneste man skal være obs på er at babyen ikke legger for mye på seg... Men viss babyen følger kurven sin så er det ingen grunn til bekymring selv om den er litt "grådig" :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå