Gå til innhold

Angående netter og mme...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vesla er 3 mnd nå og våkner fortsatt hver 3 time på natta for mat. Trodde de sov litt lenger på mme enn mm jeg?

Hadde håpet det ivhertfall :o(

Når begynte deres å spise bare 1 gang f.eks på natta?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min spiste 1-2 gr om natten til han var ca 2 1/2 mnd. Da begynte vi

m en flaske mme på kvelden. Ellers ammet jeg. Har nok vært veldig heldig om jeg kan kalle det det, mange ønsker mat på natta lenge...

Skrevet

Hun spiser fortsatt 8-9 måltider i døgnet, virker liksom aldri som hun øker mengden noe særlig. Har spist det samme siden hun var 4 uker omtrent og er nå 12 uker. Jeg tenker å begynne med tynn velling rundt 3,5 mnd, så om det hjelper noe.

Skrevet

Min spiser også 8-9 gr i døgnet, på kvelden OFTE! Virket også som han hadde behov for mer enn hva jeg hadde å tilby, og han sov mye bedre og lengre da vi startet med flaske på kvelden. Tror dette med mengde varierer veldig fra baby til baby, men har hørt de ofte øker rundt 3 mnd. Men det er sikkert ikke slik m alle, her var det slik iallefall. Så nå ammer jeg oftere enne for 2 uker siden faktisk, og må gi mme innimellom også. Du kan begynne med litt velling om et par uker, kan være lurt å prøve bare litt først. Mange sover bedre når det introduseres fastere føde. Masse lykke til, og husk at alt går seg til etterhvert! Selvom man av og til ønsker at det skal skje fortere:o)

Skrevet

Mi jente var akkurat lik og ho fikk bare mme. Ho fyller 4 mnd om 5 dager. Jeg begynte med tynn grøt for 1,5 uke siden. Måtte prøve noe. Og etter noen dager med tynn grøt på kvelden ble det faktisk bedre. Har selvfølgelig fått kjeft av helsesøstra fordi hun mente jeg begynte for tidlig, men jenta mi har det bare bra selv om hun nå spiser grøt hver kveld. Hun har vært nede i et måltid på natta, men av og til spiser hun 2 ganger. Men det skjer stort sett bare når hun må bæsje på natta også.

Og det er faktisk det eneste "problemet" vi har fått etter at vi startet med grøt, det at hun bæsjer 2-3 ganger i døgnet. Og veldig ofte på natta. Men det tror jeg ordner seg av seg selv og hvis ikke så tester jeg ut en ny type grøt for å se om det hjelper.

Skrevet

Min begynte å sove natten igjennom (natt = 23 - 6) da hun var litt under 4 mnd. Det stemmer ikke at mme metter mer enn mm, det er iallefall ikke min erfaring.

Men det kan hende de sover bedre når de får grøt.

Skrevet

Hun begynte den natten hun ble 3 mnd...dvs da sov hun fra 19-en gang mellom 4-6.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...