Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Var på 6 ukers kontroll med Aida Marie i går og tok opp problemet mitt med lite melk om kvelden. Jeg fikk en slags oppskrift på hva jeg skulle gjøre/endre på:

-amme hver 3. time om natten(snuppa har nemlig sovet 5 timer i strekk,og jeg har følt meg litt heldig..)

-slappe mer av under ammingen(ga opp ammeputer for noen uker siden,men får vel prøve)

- hvile alene/sove hver ettermiddag..

-ikke la vesla sove så lenge i strekk som hun gjør

Jeg har syntes det er så deilig å være ute at jeg har brukt hele dager på å gå tur og evnt. shoppe eller besøke venninner, formen min har vært strålende etter fødselen. Men nå må jeg nok ta det mer med ro..æsj..HS har nok et poeng,for å sitte med lite melk om kvelden er ikke gøy!

Fortsetter under...

Har også lite melk om kvelden, men løser det med å gi litt tillegg. Har fått støtte fra jm og hs siden jeg slipper å stresse med kontinuerlig amming natta gjennom siden vesla aldri bli ordentlig mett. Føler jeg må amme hver time om kvelden...

Har prøvd ammete, og fikk masse melkespreng og masse smerter i kjertlene og smertefull amming. Det løste heller ikke kveldsproblemet...

Føler jeg produserer mer ved bruk av MME, siden jeg ikke stresser og får slappet av. Enkelte kvelder har hun ikke behov for tillegg, andre ganger må hun ha flere ganger...

Hmm.. Må bare si at jeg hadde ærlig talt ikke giddet å stått opp hver 3. time for å amme dersom man er så heldig at babyen sover.. Makan til ammehysteri - har vi plutselig blitt forvandlet til kuer alle sammen? Jeg har heller ikke nok melk. Gir mme med god samvittighet. Får være grenser for hva jeg skal utsettes for etter å ha vært gjennom svangerskap og fødsel.

All ære til deg dersom du gidder, men du trenger ikke å ha dårlig samvittighet dersom du ikke ofrer hele livet ditt for å klare å produsere nok melk.

hm..hvordan holder dere melkeproduksjonen oppe når dere også gir mme da?går det greit?

hs utelukket ikke det å gi Aida mme,men vi fant ut at jeg skulle prøve å få opp produskjonen innen 4-5 dager,å skulle vi se det ann etter det..

søstrene til ambo ble så syke da de var små og man tror det var pga mme de ikke tålte,ettr det har de vært superallergiske..derfor er sambo skeptisk, og han mener at siden jeg har mm bør vi satse på det..men tro meg;jeg er sliten om kvelden!!systemet til hs har fungert fint, og både jegog Aida smiler som vi aldri har gjort før,helt til i dag da sambo fikk influensa og jeg ikke har hvilt ett sekund..phu!får lite melk om kvelden igjen:o(

Jeg har foreløpig stabil melkeproduksjon selvom jeg supplerer med mme. Jeg har bare ikke nok melk. Har av og til prøvd å amme/pumpe hyppig (ca. hver 2. time) for å få opp produksjonen og det er riktig at den går litt opp, men den går jo bare ned igjen med en gang jeg slutter med det.. Kommer bare til å se det an. Gir mm så lenge det er, når det er tomt så er det tomt. Orker ikke masse styr for å holde den oppe. Forøvrig går jo melkeproduksjonen ned ved søvnmangel og stress..

Ja, det er jo bevist at man er mer utsatt for allergier og bli lettere syk dersom man bare får mme. Men dersom barnet får mange måltider med mm hver dag og noen med mme i tillegg har vel ikke det så mye å si. Og ikke for å stikke hodet i sanden, men jeg føler av og til at helsepersonell er veldig raske til å "skylde" på mme dersom barn er syke. Mange små barn er mye syke, både de som får mm og mme... Selv ble jeg fullammet i 2 år og jeg har pollenallergi, matallergi, migrene og eksem. Jeg blir alltid matforgiftet på ferie og er stort sett samenhengende forkjølet fra oktober til mars..

:)

Håper forøvrig det går bra med dine nieser/nevøer.

Jeg føler faktisk at produksjonen øker av å gi tillegg. Tror det kommer av at jeg slapper bedre av, får sove bedre om natta slik at vi enkelte kvelder klarer oss uten tillegg. Men, jeg synes jeg må amme oftere om natta på disse kveldene, så hun blir ikke fullt så mett og fornøyd som når hun får tillegg og kan sove 5 6 timer i strekk.

Vi gir sjelden tillegg før i 22 - 01 tida, og da har jeg stort sett sittet med puppen fremme "konstant" hele kvelden uten at hun klarer å spise seg mett, er sulten igjen etter en time og da har jeg jo mindre å by på og rekker aldri å få mer heller.

Om det er allergi i familien så anbefaler jeg dere å prøve forsiktig og være oppmerksomme på signaler som kan tyde på allergi - kolikk, oppkast osv. Siden dette er snakk om tillegg og ikke fullkost så er det sannsynlig at hun ikke vil få varig reaksjon. jeg tåler selv ikke melk spesialt bra, men vesla har ikke noe problem med vanlig MME. Om dere er veldig redde for reaksjon så går det an å teste de man får på apoteket med redusert lactose ev. gå over på disse om dere merker reaksjon.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...