Gå til innhold

Flere SA vanlig?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Sitter med mange av de samme spørsmålene som deg... hadde en sa for to uker siden, har fått beskjed å vente en syklus før jeg prøver igjen.

Ser jo her at flere har hatt flere sa her, men vet om mange som bare har en bak seg... og vi skal vel inn i den katogorien? :-)

Jeg har bestilt babyklister: Berberis fructs composita i allefall fra www.helsehelse.dk som er et naturprodukt uten bivirkninger, E-vitaminer har også andre spist som har hatt sa.

Men dere andre her kan dere svare oss på spørsmålene over?

• 2 uker senere...

Hei! Jeg har hatt to SA/MA på rad..... Tar man ul fra uke 6 kan man se om hjertet banker, men dette gir jo ingen garantier, det kan jo likevel gå galt! Det er lite man selv kan gjøre for å unngå SA, som regel er det feil med fosteret som gjør at kroppen støter det fra seg!! Nyt graviditeten din istedet og ikke tenk på alt som kan gå galt!

Kjære anonym,

dei andre her har rett - det er dessverre ingenting du kan gjera for å unngå SA igjen. Spis sunt, kutt alkohol og røyk, ta folat og kryss fingrane er dei beste råda...

Har mista sjølv (på 7+2, same som eg er idag, gulp!) så kjenner VELDIG godt igjen redselen din.

Fant denne informasjonen på nett:

"Many women miscarry more than once in their life. Considering the frequency of miscarriage, about 1 in 36 women will have 2 miscarriages due to nothing more than chance.

Miscarriage may be more common after a previous miscarriage, or less common following previously normal pregnancies. One London study from Prof. Regan's Recurrent Miscarriage clinic found that the risk of miscarriage is related to the past pregnancy history in the following way:

First pregnancy 5%

Last pregnancy terminated 6%

Last pregnancy a live birth 5%

All pregnancies live births 4%

1 previous miscarriage 20%

2 previous miscarriages 28%

3 previous miscarriages 43%"

Meir her: http://www.womens-health.co.uk/miscarr.asp

Viss eg forstår tala rett, er sjansen for SA ca 5% i utgangpunktet, men 20% viss du har hatt ein SA før.

Men det som er meir oppløftande, er dette, også henta frå same sida:

"The risk of miscarriage decreases dramatically after the 8th week as the weeks go by."

Mao er det bare å kryssa fingrane fram til veke 8 før ein kan slappa litt meir av. Veit at norske legar legg mest vekt på veke 12, men for meg var det oppmuntrande å vita at også veke 8 er ein milepæl - liten eller ikkje.

Lukke til!

Eg trur det går bra!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...