Anonym bruker Skrevet 22. januar 2008 #1 Skrevet 22. januar 2008 Jeg bruker HIPP, men lurere på om jeg skal prøve å bytte merke. Virker som om gutten min træler veldig m å få ut avf., MYE PRESSING. Men det kan jo skyldes andre ting... Har avf ca hver andre el tredje dag, veldig seig. Vi gir ikke bare flaske, ammer , men han får tillegg 2 ganger om dagen omtrent. Usikker på om jeg skal prøve malt. Noen synspunkter?
Tussa og Sofie Skrevet 22. januar 2008 #2 Skrevet 22. januar 2008 Hei! Vi bruker Hipp og er veldig fornøyd med den. Brukte Nan i starten og jeg ammet da samtidig, hun fikk da 70% mm og 30% mme omtrent. Etterhvert gikk jeg over til kunn mme og hadde malt i flaskene, synes ikke dette hjalp noe for oss. Hun har i tillegg hatt kolikk, så var så vanskelig å vite hva som var hva. Men vi byttet til Hipp og kuttet ut malt og nå bæsjer hun hver dag. Men du vet, for noen er Nan best og for andre er Hipp bra! Vesla mi presset også fryktelig mye, men avføringen hennes var aldri hard, så virket som det var luft e.l. Fant aldri ro pga pressingen. Det pågikk døgnet rundt. Hvor gammel er han?
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2008 #3 Skrevet 22. januar 2008 Han er 3 mnd. Har vært hos kiropraktor pga kolikk, og det var mye, mye bedre i 3 uker. Men nå er det masse pressing igjen...
Tussa og Sofie Skrevet 22. januar 2008 #4 Skrevet 22. januar 2008 Skal du tilbake dit da? Her ga trykkingen seg da hun var ca 7 uker...hade da vært til en behandling hos manuell terapeut. Vi går fortsatt da for låsninger er ikke borte, men presser ikke mer.
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2008 #5 Skrevet 22. januar 2008 Så bra at pressingen er borte, er jo så fælt å se på. Kan jo komme av andre ting enn treg avf. Lurer på om vi skal bestille ny time, ja...
Matja Skrevet 22. januar 2008 #6 Skrevet 22. januar 2008 Kolikk og hard mage er ikke to sider av samme sak. Du kan prøve å skifte merke, men du kan også bruke malt. Hvilket merke du bruker spiller ingen rolle for om du skal bruke malt eller ikke. Jeg brukte Hipp + malt, mens noen bruker Nan + malt. Dessuten er det sånn at mange mme-barn ikke har avføring mer enn en gang i uken. Det du kan gjøre er å presse bena litt nedover mot magen når du skifter bleie. Det pleier å hjelpe litt. Å skifte merke kan bety mer magevondt fordi de ofte reagerer på bytte av merke i en ukes tid. Husk å bruke rett temperatur når du blander i pulveret. Noen har også funnet ut at det kan hjelpe å røre og ikke riste pulveret i. Lykke til
flixi - mor til Oliver Skrevet 22. januar 2008 #7 Skrevet 22. januar 2008 Vi brukier Hipp, og er kjempefornøyd. Bruker ikke malt, og han har en avføring daglig. Vi drev å prøvde forskjellige merker, og det resulterte i vond mage på sønnen. Først fra nan til collett, og fra collett til nan ha 1, og fra denne til Hipp. Grunnen til at vi prøvde alle merkene var for å se om småen tålte noen "bedre" enn andre. (Vi har vært igjennom en tøff kolikk-periode) - Vi kunne egentlig spart oss det hele tror jeg. Han fikk kjempevondt når vi drev å bytta, men tenkte at når vi først er i gang må vi fullføre (huff.. ja jeg vet..). Vi landa uansett på Hipp, og er veldig fornøyd. Godt tips å røre ut i stede for å riste
utrolig 2007 Skrevet 24. januar 2008 #8 Skrevet 24. januar 2008 Jeg bruker Collett med omega 3, virker helt supert. Har 1 ts med malt i første flasken om morningen. Ikke noe utover dagen, da har hun regelmessig avføring på ettermiddagen eller tidlig kveld. Var ute å reiste i forrige uke, brukte da en kombinasjon av småfolk på små kartonger og Collett. Fikk ikke vondt i magen av det.
minskatt Skrevet 18. februar 2008 #9 Skrevet 18. februar 2008 jeg bruker nan 1 og malt i alle flasker.... da slipper hun å jobbe sånn for å få det ut:)
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2008 #10 Skrevet 20. februar 2008 Jeg brukte nan 1, men hun fikk så innmari mageknipe av det så jeg prøvde nan ha1 som de har på apoteket. Funker kjempefin!!! Bruker bare av og til litt malt hvis hun sliter med å få bæsjet.
tittentei... Skrevet 8. mars 2008 #11 Skrevet 8. mars 2008 Jeg bruker nan.Colletten var tykk som fløte,å gulpa surt.Ikke med nan.Prøvde hipp.Den var dyr,å ikke så god tru eg.Har hatt malt i hver gang.Hver dag i alle flaskene.Da unngår du vond mage,har mage.Gutten min skriker aldrri.Malt er bra.CA liten skje i flaska.Ser det ann påavføringa.Er den fast,tar du i mer å omvendt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå