Maria8 Skrevet 22. januar 2008 #1 Skrevet 22. januar 2008 .. hadde noen med seg en BF som dere ikke kjenner så godt på fødselen? Syntest at det var flott at han ville være med, helt til venninna mi fortalde at jeg må regne med hyling, spying, pissing, driting, fostervann, blod og gøsje, og såååå kommer babyen.. Vakkert Litt skummelt å dele dette med en fremmed . Da jeg trodde jeg skulle ha babyen alene avtalte jeg med en venninne at hun skulle være med. Er det sært å ha med begge?
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2008 #2 Skrevet 22. januar 2008 Jeg har ikke født, men var med ei venninne en gang. Det er jo ikke noe fasit-svar på hva som kan skje, men det var ikke noe spy eller noe sånt der. Og alt som skjedde i andre enden så ikke jeg noe til, jeg var mer opptatt av å tørke tårer og stryke på ryggen. Jeg skal selv ha med ei venninne og mor til bf enda jeg bare har møtt henne 4 ganger. Verdens snilleste dame! Han har fått tilbudet, men vil ikke og det er helt greit. Jeg har forberedt de på at jeg ikke aner hvordan jeg vil reagere, kanskje noen må gå ut? Og unnskylder meg allerede for oppførselen for man vet jo ikke. Synes du er heldig jeg, som har en bf som vil være med å dele dette med deg. Selv om du må gjøre jobben, så er det hans resultat også. Men ingen skal tvinge deg til noe du ikke føler deg vel med. Hva med at han er der før og etter det står på som verst? Jeg stod oppe ved hodet til venninna mi hele tiden, så ingenting. Be han holde seg der, be han gå ut hvis du ikke føler deg vel med at han er der, osv. Gjør avtaler på forhånd om det. Jeg måtte gå ut rett før venninna mi skulle gjøre seg klar for å presse, og kom inn igjen når alt var klart for å holde henne i hånda. Gikk ut fordi vannet gikk og det var over alt! Og det var en god del vasking av alt mulug som jeg ikke trengte å se. Ekkelt var det ja, men jeg overlevde jeg Kanskje han til og med føler han må gå ut, og da må jo du synes det er greit? Det er det største jeg har vært med på! Etterpå spurte JM om jeg ville se morkaka. Vanskelig valg: morkake eller baby? Fikk oss en latter da.. Ble litt langt det her. Men du kan jo gå for begge? Og bare bli enige om at noen kanskje må gå ut, alt kan skje. Lykke til med valget ditt!
trollmor85 Skrevet 22. januar 2008 #3 Skrevet 22. januar 2008 Jeg hadde ikke med meg BF forrige gang, men håper han kan bli med denne gangen. Forrige gang var mora og søstra mi med, og tror det var stort for dem. Det varierer nok hvor mye gøsj som kommer, jeg hadde en lett fødsel forrige gang som sikkert ikke var ubehagelig å se på. Men personale på sykehuset er flinke til å fjerne "gøsj" hvis det kommer noe. Du kan jo ta med både BF og venninne. Tror ikke de vil tenke på så mye annet enn å støtte deg og babyen når den er født. LYKKE TIL!
Maria8 Skrevet 23. januar 2008 Forfatter #4 Skrevet 23. januar 2008 Takk for svar Har begynnt å tenke litt på om det er dumt å ha med begge, selv om jeg gjerne kunne hatt dem der. Venninnen min har vært en super støtte hele svangerskapet, og jeg synest at det er litt ekkelt å skulle si at hun ikke får være med, siden jeg vet hun gleder seg. Tenker bare litt på BF. Vi prater lett selv om vi ikke kjenner hverandre så godt, men når det er andre til stedes,blir han veldig stille. Tenker at det kan bli vanskelig for han å finne rollen sin i det hele om de er der begge to? At hun får hans rolle, siden jeg kjennner henne best, og at han vil føle seg til overs? Aner ikke jeg altså.. Ingen vits i å spørre han, for han kommer bare til å være enig med meg, uansett hva jeg foreslår..
Gjest Skrevet 24. januar 2008 #5 Skrevet 24. januar 2008 Nja, basjing og tissing var det.. men alt det andre om det var noe av merka jeg ikke.. blod var det for jeg fikk en styrtblødning.. Likevel var det kjempefint og basj,tiss og blod var det ingen som let seg merke med;) Hadde ikke med bf men han hadde fått blid med om han ville.. så hadde jeg kunnet vri ballene av han samtidig;) Det er ikke sært å ha med begge:) jeg hadde med mamma og ei venninnde jeg:)
frokenO Skrevet 26. januar 2008 #6 Skrevet 26. januar 2008 Jeg har nettopp født.. for 3 dager siden.. akkurat komt ut fra sykehuset:) Endelig kom hun 8 dager før termin:) Jeg hadde ingen planer om å ha med noen på fødselen.. ettersom jeg har lest mye rart å tenkte jeg ville føle meg temmelig utilpass... Men slik var det ikke i det hele tatt.. Jeg fikk så hurtige rier at søsteren min kjørte meg inn du på sykehuset, her ble jeg lagt inn å hun var med meg hele kvelden.. jeg ønsket jo fremdeles ikke ha henne med på fødselen.. men da jeg fikk rier å fikk ta meg lustgassen.. skal jeg si deg du bryr deg absoultt null ting om noe så helst.. IVERTFALL ikke hvem som er til stede... fatter ikke at jeg i det hele tatt var såååå bestemt på å ikke ha noen tilstede UNDER fødselen.. for det var aboslutt ikke slik jeg følte det da jeg lå der.. For min del kunne hele slekten vært der.. Sånn kommer du også til å føle deg... når du er der å har rier å smerter.. du bryr deg ingenting om noe annet.. skal jeg love deg.. Å det er absolutt ikke sært å ha med begge.... Flere har faktisk med seg mer enn 2 stk.. Å fødselen er ikke slik at du driter å tisser å alt det der.. de setter jo klyster om du ønsker... For min del var fødselen helt ok. Ikke så gale som folk sier.. det verste for min del var bare å presse henne ut.. (pressriene) etter lustgassen kjente jeg ingenting.. heller ikke da de satte epudiralen.. Så ikke gru deg... å visst bf å venninen din ønsker.. ha gjerne med dem begge.. De kan bli til go hjelp Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå