Gå til innhold

Åssen går det jenter?


*spirrevipp*

Anbefalte innlegg

Er det mange igjen her?

Begyner vel å bli mindre nå?

Jeg selv har termin i morgen,men tror selv det blir en februar baby på meg.

Noen som har merket noe til fullmånen?

Åssen står det til med dere da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har også termin i morgen. *snufs, snufs, snufs* Vil ikke vente mer! Vil ha babyen i dag! Våknet opp med skikkelgi lengsel etter å holde lillegutt, så dette er i grunnen fryktelig frustrerende! Kan ikke gjøre noe som helst! Her har hverken fullmåne eller noe annet effekt, så frykter at det blir februarbaby her også, ja. 6.februar har de satt opp på meg som overtid. Det er leeeeenge tid, det... :o( Ingenting tyder på at baby vil ut iallefall. håper hele tiden at vannet skal fosse ut, eller noe! He he

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg å tenkte i går kveld at nå skjer det i natt. Men nei da ingen ting som vanlig. begyner å bli temmlig lei av å gå her med denne magen,får liksom ikke gjort noen ting, ja ja det blir vel nok og henge fingrene i etter fødsel også men det er det jeg ønsker nå å få denne lille ut i verden. Har hørt noe om at vannet ikke fosser ut hvis hode har festet seg da kan det bare lekke litt vet du noe om dette? Når jeg fødte min datter så gikk ikke vannet før under selve fødselen, da merket jeg ikke noe før om morgenen så noen timer etter så var dattern vår ute. Greit det også men er litt mer redd nå pga ikke rekke frem i tide osv.

Men vi får håpe det går bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda (som jeg skrev i et annet innlegg her) så satser jeg på at fullmåne-magien slår til for fullt selv om jeg ikke har termin før på lørdag.. Har mens-termin på torsdag da, så kan vel kanskje snike noen dager? Blir ekstra fødeklar når man blir tante til to babyer rett før din egen termin også da. Stebrødrene mine fikk hver sin 9 og 10 januar.. Så nå gleder jeg meg enda mer til å få babyen min i armene mine. Er førstegangs og veldig spent på fødselen, så vil bare bli ferdig med det nå. Gruer meg ikke så mye, selv om jeg har kjent litt rier, og merker at jeg sikkert kommer til å tro at jeg skal dø når det står på, men men.. Det gjør jeg jo ikke! :-)

 

Vet ikke helt om hodet har festet seg, men har ligget med hodet ned i noen måneder, så håper ikke han snur på seg. Setefødsel tør jeg ikke, med det smale bekkenet jeg har..!

 

Hvordan går det med deg HI?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også hørt at det ike fosser når hodet har festet seg, men ingen erfaring :o) Sist kontroll hadde hodet ikke festet seg helt her, men jordmor sa at det antageligvis ville bli dradd med i dragsuget og feste seg som en propp hvis vannet gikk. He he, ikke lite de små skal gjennom ved en fødsel! Jeg hadde det litt sånn i går, var bare sikker på når jeg la meg på søndag at jeg skulle våkne opp til fødsel. Og våknet faktisk opp til smerter i går -med det gikk bare over. Så føler det aldri vil skje, det her. Du, det er jammen godt å få ut litt frustrasjon altså!!! :o)

 

Mamma hadde forresten veldig kjappe fødsler, så også litt redd for å ikke rekke frem. tenk om jeg ikke skjønner tidsnok at det er i gang, f.eks..? Ikke grenser for hva en kan bekymre seg for..

 

Tyder noe på at kroppen er klar for fødsel da? Ikke her :o( He he.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har endelig slimproppen gått, kom litt på lørdag, litt på søndag, og litt i dag.. Men jeg vet jo ikke om det er igjen noe.. Og det er jo mange som går flere uker etter at den har gått, så... Ingen andre tegn.. Kjedelig.. Sitter og kjeder meg. Tenkte jeg skulle gå en tur, men så fikk jeg tips om å danse i steden, og nå har jeg gjort det (uten at noe skjedde, men tar kanskje litt tid..) så da orker jeg ikke å gå ut.. Hehe. Er ikke akkurat så mye i farta om dagen..

 

Vi har alt klart her nå vi, og vi sier det hver kveld, "nå kan du komme, mamma skal bare sove litt, så kan du komme i morgen tidlig" men han hører ikke på oss... Sukk.. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei da sitter bare her å venter på et lite tegn på at fødselen skal starte men forsatt ikke noe He he.

Har jo vært plaget med bekkenløsning en god stund, men ingen tegn på fødsel.svangerskapet har vært helt ulikt det forige vært kvalm nesten hele tiden masse halsebrann sovet lite osv.

Men tror ikke vi skal tenke for mye på (tenk om.)

Tror bare vi blir mer stressa, sikkert ikke bra det heller ;-)

Tror foresten at hode er festet her, men er ikke helt sikker

Men ellers da åssen er formen og hva fordriver du tiden med damens du venter? ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres fælt ut..! Tror bekkenet mitt har begynt å løsne (de sier det gjør det litt før fødsel...?) har i allefall hatt veldig vondt i korsryggen den siste uken, og vondt rundt ved halebenet når jeg har satt med ned... Vet ikke om det har noe med det å gjøre men...

 

Er nok ikke noe bra å bli stressa heller nei.. Hvordan er det forresten med blodtrykket? Jeg har fått høyere blodtrykk nå på slutten. Hadde det litt for noen måneder siden og, i forbindelse med at jeg var stressa fordi jeg hadde eksamen.. Kanskje vi stresser oss selv opp litt?

 

Kan ikke klage så mye på formen jeg altså.. Har nesten ikke hatt noen plager gjennom hele svangerskapet, bare litt kvalm de første månedene, også litt vondt i ryggen nå på slutten..

 

Jeg har ikke så veldig mye å finne på, så er endel her inne da. Vi har handlet ferdig det vi trenger og sånt, så nå blir dagene litt tomme. Men nyter å sove lenger, også leser jeg litt, strikker litt sokker/votter/luer til babyen (men de blir ikke så fine, mamma har ikke lært meg opp godt nok... hehe) og går litt tur og sånt.. Hva med deg? Mye å finne på for tida?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått en times tur jeg idag, steinhard mage hele veien, men lillegutt var også i aktivitet. Har spist havregrøt med kanel, mest fordi jeg liker det. Har hatt litt rustbrun farge på truseinnlegget søndag (mulig et sprukken blodkar i forbindelse med modningen) og bittelitt litt gjennomsiktig slim idag (en del av slimproppen?) Unnskyld, detaljene men er det ikke gjennom å dele erfaringer at vi blir klokere?! Har lett litt på nettet ang.fødselstegn, men det står som oftest at det enda kan gå en tid til fødsel fra det ene og det andre skjer, slik som tegningsblødning og slimpropp etc.

 

Våknet også med mer vann i kroppen idag, det er vel også et tegn, eller hva? Ja, vi begynner å bli mer å mer opptatt av fødselen jenter, vi er sikkert temmelig ensporet for tiden:) Det er nok derfor jeg har økt aktiviteten min her på BIM, fordi det ikke er så sikkert at det føles like interessant for alle rundt oss som ikke er gravide.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff Har du vondt fra rumpa og oppover?

Det har jeg også.

Blodtykket gikk litt opp før siste kontroll men litt spor av protein i urinen, så legen ville ha meg ned dagen etter får å tany bl og urinprøve,

heldigvis var denne mye bedre.

Det blir nok mest tv titting på meg har jo som sagt bekkenløsning

så jeg får ikke gått så mye, blir jo litt kjedlig det også.

Ellers så er det koslig når sambo og dattern min er hjemme.

Men heldigvis så er det ikke lenge igjen he he

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, er uansett ikke lenge igjen for noen av oss! Men det føles bare så lenge når en ser at det ser ut til å gå godt over terminen. Mulig slimproppen har gått her, men hva vet jeg..? :o) Vært ute en tur i sola i dag. Var deilig, og får tankene bort fra å vente. Kan ikke gå langt pga bekkenløsning, men kan jo ikke stivne her i sofaen foran data og TV heller! Vel, har nesten grodd fast.. :o) Vet dere hva jeg gleder meg allerede masse til 17.mai, jeg! Pleier det hvert år, er noe med folkelivet den dagen, men blir så koselig å trille i år! Men pleier som regel å regne her, så typisk at det blir litt nedtur, he he. Men godt å tenke på andre ting enn at livet står helt stille akkurat nå ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vondt fra rompa og oppover ja. Ikke noe gøy... Men men..

 

Gleder meg også til 17.mai. Blir jo spesielt stas å ha med seg en liten en! Hihi.. Er ofte regn på 17.mai her og, men i fjor var det strålende sol.. Da var samboer og jeg på ferie, og ikke i Norge.. Og der vi var på ferie regnet det! Haha... :-p

 

Gleder meg også litt ekstra til sommeren i år. Å ha med en liten en og bade, eller bare å slappe av ute foran huset i gresset, trille tur rundt i området i sola... blir så koselig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går også og venter og venter. Har termin på fredag, og vil gjerne at han kommer nå! Har våknet flere netter til sterke smerter, men de gir seg igjen. Har mange tegn, som kvalme, ekstra vann, murringer, sterke tak osv - men det har jeg hatt i to uker nå - så optimismen har gått over litt. Blir lange dager når man går slik og venter. Men koser oss stort sammen jeg og mannen da, rart å tenke på at det ikke er mange dagene igjen med bare oss to:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...