2x babyline 21.05.08 Skrevet 22. januar 2008 #1 Skrevet 22. januar 2008 De fleste biler har vel topunktsseler i midten i baksetet - funker det for de fleste barneseter? De minste med base er det vel greit for, og visstnok funker det fint for besafe izi combi (som vi har nå til jenta vår). Men hvordan vil det funke framover, når vi snur det setet til å være forovervendt, eller når vi skal ha seter for større barn? Eller når barna ikke lenger skal sitte i sete? Er det godt nok for barna å være festet med topunktssele? Med ei jente fra før og tvillinger på vei, så er det jo greit å vite at alle tre kan sitte sikkert i baksetet i lange tider framover... Noen som vet? Eller har prøvd?
1+2=3barn Skrevet 22. januar 2008 #2 Skrevet 22. januar 2008 lurer på nesten det samme.. får man barneseter som man kan feste med 2punktseler???? dytt
2x babyline 21.05.08 Skrevet 22. januar 2008 Forfatter #3 Skrevet 22. januar 2008 Det virker som om alle baser kan festes med topunktsseler, sånn at det første setet man trenger fint kan stå i midten. Vi har maxi-cosi cabriofix fra før, skal kjøpe et til, og har akkurat bestilt to baser til dem. Og som sagt så har vi besafe izi kombi nå, og det funker visst også med topunktssele, iallfall når det står bakovervendt. Men utenom det, vet jeg lite...
phantomet Skrevet 22. januar 2008 #4 Skrevet 22. januar 2008 I nyere biler får man vel ikke 2 pkt. sele lenger. Jeg ville være skeptisk til sikkerheten ved å feste barnet i en slik, uten at jeg vet hvilke muligheter man har for gode seter som festes med 2 pkt.
2x babyline 21.05.08 Skrevet 22. januar 2008 Forfatter #5 Skrevet 22. januar 2008 Enig. Vi ser på 7-seter, da, og der har fire av de fem baksetene trepunkts-sele. Men det hadde jo vært optimalt om alle fem hadde det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå