Gå til innhold

Økonomi og sånn.... noen med peiling?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Kjære damer.

Jeg er gravid, jippi sier bare jeg. - og utrolig nok det sa mor også.

Jeg kommer ikke til å bli gammel alene.Er 27 og enselig. Hvordan jeg ble gravide er en litt annen sak... voldtekt i utlandet. Nei, jeg var ikke beruset og jeg var ikke utfordrende kledd. Faktisk kledd i uniform. Men uansett. Er arbeidsløs, under en utdannelse som lånekassen ikke dekker. Får jeg noe økonomisk støtte tror dere og i så tilfelle hva av hvem når? Har ikke vært i arbeid på 4 år så det sier seg selv at reservene begynner å renne ut. Men dette barnet er virkelig ønsket og vil ha en fantastisk familie rundt seg så abort har aldri vært tanken. Kommer til å be om keisersnitt, rett og slett fordi underlivet er så utrolig skremmende som det er akkurat nå. Tusen takk for eventuelle svar. Ha en fin uke. Her skal det kjøpes den søteste lille jakken for å feire mirakelet.

Fortsetter under...

Hva kan du få?

Dersom du fyller de generelle inngangsvilkår for rett til stønad som enslig mor/far kan du ha rett til:

* Overgangsstønad

* Stønad til barnetilsyn

* Utdanningsstønad

* Tilskudd til flytting for å komme i arbeid

dette gjelder da for alene mødre. står mer på nav under familie og omsorg/enslig mor. håper dette hjelper. :)

Har dessverre ikke peiling på det med økonomien, men må bare si: WOW for en positiv innstilling!! :) :) :) Ble nesten rørt til tårer av å tenke på den lille som er så heldig å få akkurat deg til mamma.. Dette kommer til å bli et fantastisk lite barn, og jeg ønsker deg all lykke til i den spennende tiden fremover!

Hei !

kjenner ikke detaljene her men minner at det er et grunn grav for stønad at du har vært medlem av folketrygden de siste tre år før stønadsperioden. Er situasjonen at du f. eks har bodd eller jobbet i utlandet hele eller deler av de siste årene KAN det være at du ikke fyller inngangsvilkåret og dermed ikke har rett på annet enn vanlig barnetrygd.. Vil anbefale deg å ta kontakt med lokalt NAV kontor og få veiledning der.

Dersom situasjonene er at du ikke har krav på stønad som aleneforsørger er desverre sosialstønad eneste alternativ om du ikke har annen mulighet for å forsørge deg.

Lykke til !

Hei gratulerer saa mye! Ok, du har krav paa overgangsstonad, ca 10000 kr I tre aar hvis du ikke arbeider. Dobbel barnetryggd med smaa barnstillegg. Husker ikke satsene. Du har krav paa kontantstotte etter et aar. (Litt over 3000) hvis du ikke benytter deg av barnehageplass. Du har krav paa bidrag I ditt tilfelle statens takster som jeg ikke vet hvor mye er. Noen som kan fylle ut tallene for meg? Jeg glemte at du faar stotte til flytting, barnepass, studier.,.. Og svaert faa studenter f.eks er utmeldt av folketryggden selv om de bor I utlandet. Ps det ville du ogsaa ha faatt tilsendt brev om. Alt med unntak av barnetryggd er skattepliktig.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...