Rakri Skrevet 21. januar 2008 #1 Skrevet 21. januar 2008 Heisann Lurer på hvor lenge det er "normalt" å fullamme tvillinger? Jeg fullammer mine enda. De er straks 10 uker. Begge er rundt 4.5 kg (2.6 og 3.0 ved fødsel), så de legger jo på seg enda. men det tar enormt med tid. Særlig på ettermiddagene virker det som om de ikke blir helt fornøyde.. Og så blir jeg ikke helt enig med meg selv om jeg skal fortsette med denne kjempejobben, eller om jeg må supplere med litt tillegg nå? Hva gjør dere?
Tvillingmamma til 3 gull Skrevet 22. januar 2008 #2 Skrevet 22. januar 2008 Mine er snart 4,5 mnd og jeg fullammer enda uten noe problem. 6-7 måltider i døgnet her.
nå er vi fem Skrevet 22. januar 2008 #3 Skrevet 22. januar 2008 Hei Rakri! Har ingen erfaring med amming av tvillinger, men jeg fullammet jenta mi til hun begynte å bli veldig utålmodig på kveldstid. Da fikk hun flaske etter at hun var ferdig med puppen, først ved måltidet i 2 tida, senere også på kvelden. Etter det fikk vi tilbake jenta vår som var rolig og fornøyd mesteparten av tiden:-))) Tror hun var 2 1/2 måned da jeg begynte med dette. Håper du koser deg med tvillingene - 6 uker igjen her:-)))
whoopsie daisy Skrevet 22. januar 2008 #4 Skrevet 22. januar 2008 Jeg har ikke nok melk på kveld og natt. Da får de litt MME i tillegg etter at jeg har ammet. Uten det hadde nettene blitt lange, siden de blir veldig utålmodige hvis de ikke får nok mat.
bøllefrøene Skrevet 22. januar 2008 #5 Skrevet 22. januar 2008 hm.. det vet jeg ikke... men har lest at det er vanlig å fullamme i ca to mnd med tvillinger.. så supplere med litt flaske...mange bruker jo litt tid med å ta flaske... så kan jo sikkert være greit å prøve litt nå.. kos deg med tvillingene...
Sognemor Skrevet 22. januar 2008 #6 Skrevet 22. januar 2008 mine tvillinger er 3,5 mnd og jeg fullammer dem enda. de er ofte veldig travle om kveldene,skal ha mat hele tiden..så jeg sitter jo der med puppen ute hele kvelden...men jeg er veldig glad for at jeg har nok til begge to enda.har vært inne på tanken å gi noe ekstra,men har foreløbig ikke begynt med det...greit og enkelt med amming. men tror jeg begynner med grøt om ikke så mange uker..lykke til med amming videre.
Rakri Skrevet 23. januar 2008 Forfatter #7 Skrevet 23. januar 2008 Takk for svar. Da høres det ganske likt ut i forhold til hvordan jeg opplever det. De siste åtte dagene har vi gitt en av dem morsmelk fra flaske, og den andre melk fra begge puppene. Da har de sovnet rundt ni, og sover flere timer før de vil ha mat igjen. Deilig å få litt kveld!! I natt sov de faktisk til halv tre - så det var rekord. Men ser det er vanskelig å rekke å pumpe meg nok, så må visst supplere litt, tror jeg. Lykke til selv - skal pumpe meg nå før jeg stuper i seng
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2008 #8 Skrevet 24. januar 2008 Må bare kommentere dette. Dette stemmer IKKE, de aller fleste har nok t å fullamme til 6mnd, men mange gjør ting feil å ender opp med for lite melk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå