Gå til innhold

Dere som har en liten en fra før og gravid igjen...


Pysjen

Anbefalte innlegg

Skal dere ha minsten i barnehage det året dere skal være hjemme med babyen?

Har tenkt å søke barnehageplass, men usikker på om jeg skal søke hel eller halv plass.

 

Hva gjør dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

veldig usikker jeg og... har søkt bhg, men lurer på om jeg skal ha han i bhg 50% eller noe sånt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann.

 

Jeg skal ha min lillemann hjemme. Han blir 14 mnd når nestemann kommer i september......

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Go jenta vil være nesten 3 år før nestemann kommer og har da gått i bhg i halvannet år.

Blir nok til at vi beholder den 100% plassen vi har, men at hun går korte dager. Levere i et bedagelig tempo etter frokost osv i 9-10 tiden og hente igjen i 14-15 tiden. Og la henne være hjemme om hun vil det selv og seff ha fridager uansett innimellom.

 

Har lyst til å ha henne hjemme samtidig som jeg føler at nye babyen også fortjener sin alene tid slik snuppa hadde da hun var baby. Og så føler jeg kanskje at det blir feil å ta henne ut av bhg når hun allerede har venner og nettverk der. Men har samtidig lyst til å kose masse med jenta mi når jeg er hjemme.

Vanskelig det her, men veien blir vel til mens jeg går håper jeg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her blir minstemann (enn så lenge..) 19 mnd når han blir storebror og han skal være hjemme sammen med oss:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har jeg en anbefaling til deg:

 

søk hel plass! Da har du flest muligheter. Du kan enten la barnet gå i barnehagen i "hel-stilling", eller du kan søke om f.eks 50% permisjon fra barnehagen, slik at barnet blir gående i "halv¨stilling.

 

Hos oss blir det forhåpentligvis 18 måneder (hvis det går bar denne gangen) mellom barna. Vi skal prøve å ha den eldste gående hjemme. Funker ikke det, har jeg noen rundt meg som kan passe på'n.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Det er fire år mellom mine barn. Jeg tok fireåringen ut av barnehagen for å være hjemme med oss. Det angrer jeg veldig på. Jeg fikk en baby med kolikk og det gikk svært ut over fireåringen som måtte være veldig tålmodig de første månedene med en konstant trett mamma og en grinete baby. Har dårlig samvittighet den dag i dag og det er en stund siden. Heldigvis fikk vi henne inn igjen i barnehage etter 7 måneder.

 

Tror det kan være bra å ha backup plan tilfelle man får en baby som er mer krevende enn man ventet. Men ellers så forstår jeg godt de som vil ha barnet hjemme.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her blir det ca 21 mnd mellom barna. Minsten her skal begynne i barnehage nå i januar. Vi har valgt dette fordi da får han lekt og utfoldet seg i bhg sammen med andre barn. Han har heltidsplass, men vi kommer nok til å ha kortere dager og endel fridager. Men når vi har heltidsplass har vi større valgfrihet selv til når han skal i bhg. Men nå er jeg en del alene også fordi samboeren reiser en del i forbindelse med jobben. Så er babyen urolig kan storebror få komme seg i bhg og kose seg med de andre barna i steden for å gå hjemme med en sur og utålmodig mamma :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal ikke ha ho i barnehage nei. Flere grunner bor i oslo og er få plasser her, så liten sjangse for å få. desutten vil jeg ikke ta den fra noen som virkelig trenger . Og har vi ho i barnehagen er det jo 2-3000kr ut i mnd, mens har jeg ho hjemme får vi kontantstøtta. så siden vi har trang økonomi er det bedre for oss å ha ho hjemme.

 

Ellers er jeg også glad for å få ha ho hjemme lengre så vi kan kose oss sammen. Og pappan jobber kveld og er derfor stort sett hjemme på dagen.

 

Er liksom ingen grunn for oss å ha barnehage da :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal ha 100% barnehageplass til jenta på tre år. Kommer til å ha henne hjemme enkelte dager uten å redusere plassen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snuppa mi fyller 2 år mnd før babyen kommer og leker med tanken på å redusere plassen hennes. Hun går nå i 100% og er veldig usikker på hva vi skal gjøre. Tror vi beholder 100% og heller se det ann etter at babyen har kommet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...