Gå til innhold

Flere gravide overvektige?

Anbefalte innlegg

Hei :-)

Jeg er selv 1,67 og veier 84 kilo!!!

"Plutselig" bare var kiloene der :-( (hrmf)

Og like etter jeg fant ut dette forferdelige faktumet (veier meg sjelden) fant jeg ut at jeg var gravid.

Er veldig redd for hvordan dette vil påvirke kroppen og barnet :-(

Tror heller ikke jeg kommer til å kunne nyte graviditeten og strutte med magen min...er så lei meg for dette :-(

Flere i samme situasjon?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136609851-flere-gravide-overvektige/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei du!

Du må ta det med ro;) Det er ikke farlig... Jeg var på ullevål for 2 uker siden, fordi jeg har diabetes, og jordmora sa til meg at du er i overvektklassen, så du må være forsiktig, men nyt gleden for det.... Jeg er 160 og veier 73 ca.... Men vi er jo ikke feite, du skal nyte gleden av å få mage du og... Jeg ser til og med at magen har vokse litt;)

Ikke vær lei deg da.....

Jeg er en person som ofte blir lei meg pga sånt, men det å være gravid skal være en herlig følelse, og jeg klarer å nyte det, sånn bortsett fra at jeg er redd det skal gå galt, men det er jo alle;)

Hei

Jeg er 168 og veide 86 da jeg ble gravid nå. Samme som sist.

Jeg fikk veldig sent gravidmage sist, men nøt å være gravid likevel.

Gravid igjen nå, og tror denne gangen magen kommer fort, begynner alt å synes, selv om jeg er bare i 11 uke.... men nyt det likevel du, det er mitt råd. Og prøv bare heller å tenke over hva du putter i munnen, og kanskje gå en tur et par ganger i uka. Det gjør jeg og det funket bra sist. :-)

jeg var slank da jeg ble gravid med 1.mann.(63 kg)

da jeg ble gravid med nr.2 veide jeg 72.

nå veier jeg 75.

la på meg 27 kg sist,er livredd for å veie mer enn sist gang.(veide 90 på termindagen)

får bare prøveå være så aktiv som mulig,og spise sunt.

Jeg er 169 og 81,5 kg. Hadde akkurat kommet ned til skjønne 79, 5 da jeg ble gravid, men føler meg ikke overvektig. Bare kraftig. Og i min familie er det helt vanlig og føde 5 kgs babyer og da dette er arvelig så kan jo dette bli spennende. (",) grøss og gru! Men jeg nyter tia, spiser sunt og prøver å gå turer innimellom, ellers er jeg jo i aktivitet på jobb hele dagen så dette går nok bra!! Man må bare ikke tenke på det!

Annonse

Hei!

Ikke bruk unødig energi på å bekymre deg...

Nyt graviditeten...

Jeg var hos legen i uke 6,da veide jeg 74 og jeg er bare 162 høy!

La på meg nesten 30 kg i mine forrige graviditeter...

Jeg har tenkt å la vekt være vekt,under graviditeten og heller satse på å gå masse turer med barnevogn til sommeren!

Ps! Jeg har flere overvektige venninner,som nesten ikke la på seg noe under svangerskapene sine...

Lykke til-og ikke vær lei deg!

ahoy.... hva skal jeg si da som har en bmi på rund 34!!!! oisann jeg er overvekti :P meeeen går bra likevel dette her.... var like tung forgje gang og la bare på meg 7kg :P skal veldi ned i vekt etter jeg har fått pressa ungen ut ja... det skal være sikkert å visst :)

jeg veier over 90khg og er 18.1 så er ganske gøy men ser ikek så overvektig ut. har koset meg mye hjemme dessverre..

men skal slanke meg etetr denne gravidtiten.... men tror dette skal gå greit ingen som tror jeg veier så mye...

men bekymrer for dete hele tiden jeg og

Jeg er litt overvektig. Jeg følger nå kostprogrammet for gravide og ammede hos Libra. Trener noen dager i uken gjør jeg også. Har ikke til hensikt å slanke meg så mye, men er ikke kjempe interessert i å legge unødvendig mye på meg. Jeg synes altså det er greit å passe på hva jeg spiser, men ikke å overdrive det:) nyter uansett å være gravid ihvertfall:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...