Gå til innhold

Jeg blir tullete av vogne-valg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trodde jeg hadde funnet vogna jeg ville ha, men neida. Nå er jeg usikker igjen. Trodde jeg ville ha TFK joggster twist, men synes den er så utrolig stor i sportsdelen.. følte meg som en pygmé bak den, og er normalhøy (hva nå enn det er ;) )

Vil gjerne ha en vogn med:

- vendbar sportsdel (vet tfk joggster ikke har det altså)

- god i litt ulendt terreng ( = ikke for små hjul pluss demping)

- ikke for tung

- nett nok til å komme lett inn på kollektivtransport

- justerbart håndtak

- romslig handlekurv

- liten når den er slått sammen

Er det noen som vet om en / flere vogner som passer mine kriterier?

Skrevet

Jeg skal kjøpe meg en simo kombivogn med alu understell og lufthjul.

Den har jeg forsøkt før, da jeg har barn fra før. Simo vognen er stødig romslig og blir veldig liten når du slår den sammen. Den er kansje ikke like trendy som mange av trehjuls vognene men den er kjempegod å trille. Den finnes med regntett og vindtett trekk og har justerbart håndtak. kombidelen kan snus begge veier. Det er stor kurv på hånddaket og under sittedelen. Kombivognen kommer også med en bag som kan være nyttig i flere tilfeller.

Her hvor jeg bor er det i alle fall viktig å ha en vogn som er god til å trille på grusveier og lignende med.

Kvaliteten er kjempebra.

Lyke til videre med letingen

Skrevet

Hei - og takk for sist! Vi har også vurdert TFK Joggster, og enig med deg om at sportsdelen er kjempestooor.... Så vi har falt litt på Teutonia Spirit S3. Har hørt masse bra om Teutonia (få reklamasjoner) - og den har en del av de samme fordelene som JFK (men den er mindre). Lykke til!

Skrevet

Vi skal gå for bugaboo cameleon til bebisen. Storebror på snart 2 har tfk, den er vi superfornøyd med. Den holder garantert ut vognperioden:) Han vil heller sove i vogna enn i senga ved dupp.

Vi kjøpte den når han var 1,5 år, for da var den andre sportsvogna for liten for han... men den hadde vendbar sittedel som jeg ikke ville vært foruten:)

Jeg synes ikke det finnes den perfekte vogn, men tror Teutonia sin s3 er en grei vogn, jeg ville hatt med fashionbag, ikke softbag. Så er jo fordelen med vendbar sittedel. Vet ikke hvordan den er på størrelse på sportsvogndelen, om den passer hele vognperioden...

Når poden ble født fikk vi en Basson Roma duo av svigermor, å herregud for et mare av en vogn. Tung, uhåndterbar og stygg hehe:) Vi sverger til 3 hjul, eller bugaboo sine snurrende forhjul:) MYE bedre å trille tur med. Byttet fra bag til sportsvogn når han var 5 mnd til en Traxx Jaguar 3, som da har vendbar sittedel. Veldig fornøyd med denne vogna, men finner ikke bag å kjøpe til nå, så den skal selges.

Ser Traxxen kan passe dine kriterier, det skal finnes bag å kjøpe til, altså hardbag. Vet ikke med Quinny, jeg ville ikke kjøpt den...

Skrevet

Er helt enig Nekiam26, at man kan bli tullete av hele vogn-valget! Jeg har stooooooooooore problemer selv, og alle har så mange ulike og gode meninger. En god vennine av meg har kjøpt TFK Joggster 3, de har termin nå i februar så jeg prøver å holde meg til de har fått prøvd vogna si.

For oss står vel valget mellom Simo, TFK eller EasyWalk. Jeg ønsker meg alle Simo sine kvaliteter bortsett fra tyngden da jeg skal opp og ned en etasje med trapp, men så kunne det også være kjekt med en lettere 3 hjuling av samme grunn...... Blir spennende å se hvor dette ender!

Er det noen som har erfaring med EasyWalk, og hvordan er den sammenlignet med TFK?

Lykke til med vogn valget til alle :o)

Skrevet

Takk for supre svar alle!

Skal ta en titt på Teutonia Spirit S3 og se om den kan være noe for oss! Synes imidlertid den er litt tung jeg da, men man kan vel ikke få i pose og sekk..

Liker egentlig alt ved TFKen, bortsett fra at den ikke har vendbar sittedel og jeg følte meg som ei lita trillejente bak vogna, hihi

Skrevet

Vi har en basson roma duo. Er kjempefornøyd, og skal bruke den til nr to også. Rimelig alternativ i forhold til de "store" merkene også, om du synes det har noe å si.

Skrevet

Jeg har kjøpt TFK Joggster Twist til maibabyen og er kjempefornøyd - god og romslig bag, romslig sportsvogndel (som lillegutt på 2 år elsker å sitte i) og en fornøyelse å trille. Hadde Simo duo til førstemann - solid og god vogn det også. Ble i et svakt øyeblikk overtalt til å kjøpe en 3-hjuling (har alltid vært svært skeptisk til disse vognene). Hadde jeg valgt å kjøpe en ny 4-hjuling ville jeg ha kjøpt meg Brio Happy da jeg har fallt pladask for denne vogna.

Lykke til med vognkjøp!

C

Skrevet

Trenger ikke å koste så mye for en 3 hjuling alla tfk. Vi bestilte via babyjungle og betalte 4100 for sportsvogna, regntrekk og fleecepose, inkl frakt:D Fikk den sendt til en adr i Sverige, så slapp Norsk moms;)

Husker Bassonvogna kostet 3600, så ikke så mye å spare med tanke på hva en får:D

Men vi har jo alle våre meninger om hva vi vil ha, og bra er det:D Kan ikke trille rundt i lik vogn alle sammen:S

Skrevet

Hei!!

Simo kombivogn er den vogna jeg liker best... hadde det til guttungen og nå har vi anskaffet oss en ny som lille prinsessa skal bruke når hun er kommet til verden...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...