Gå til innhold

Sønn på 7 mnd faller og slår seg i hodet støtt.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk anbefalt av helsesøster å kjøpe hjelm han kan bruke da han driver på inne. Hvor får jeg kjøpt dette? De hadde til utlån på helsestasjonen før, men de var så gamle nå at de ikke lånte ut lengre.

Han kommer seg opp på alt som er av små høyder omtrent og faller ned igjen.slår seg i hodet støtt og kuler og blåveiser i eininga.Reiser seg opp på bord og stoler og går rett i gulvet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

He he, kan dessverre ikke svare deg på hvor du får tak i hjelm for det vet jeg ikke, men førstemannen min var akkurat lik. Han lærte allikevel relativt raskt da og falt bedre og bedre slik at han etterhvert slapp unna de værste kulene ;) Synes forøverig det er litt rart at de anbefaler hjelm jeg da, de skal jo lære av det, - blir litt å sy puter under armene dems. Det er nå min oppfatning da;)

Lykke til!

Skrevet

hjelm til en på 7 mnd?det teiteste i har hørt.

han som er høyt og lavt?kan jo sette seg fast å sånn da...

min på 6 mnd,er blitt ganske aktiv,men han bare drar seg fremover,mn har allerede tippa undt å slått hodet et par ganger.

det går nok bra.

lure på kossn de klarte seg før i... Ikkje kritikk til deg altså,men hs

Skrevet

Hmm.. hvis sønnen din slår seg såpass at det blir kul på kul og blåveis på blåveis,synes jeg du heller burde passe litt bedre på enn å tenke at "man skal tidlig krøkes"/ de skal jo lære...

Jeg ville ikke sittet å sett på at min datter falt og slo seg så mye uten å gjøre noe! Greit de skal lære, men jeg tror virkelig ikke at en forelder skal sitte å se på slikt for mye...

Skrevet

La ham trene seg på slikt på en treningsmatte heller! Da slipper du å la ham lære på den værste måten.. =) Sett opp noen "hinder" der heller, så kan han lære litt "mykere" =)

Skrevet

Gjorde selvfølgelig ikke det. Vi, som foreldre, passet jo på han så hele tiden, og tok i mot dersom han falt, men en del ganger rekker man bare ikke bort til barnet før det faller. Jeg mener det er en læringsprosess og at hjelm er et litt merkelig alternativ.

Skrevet

matte har vi prøvd men han er ikke int. i ting oppå den eller hinder eller noe, han skal helst være alle andre plasser og ordne opp. hs sa at siden han ikke var eldre og såppass tidlig ute med mye så var han for liten til å skjønne at å falle er vondt og sånn gjør vi ikke en tur til. dette skjønte dem visst ikke før dem nærmet seg 8-9 mnd mente'a. derfor dette med hjelm. så ikke vet jeg. han lærer jo ikke av knall og fall tydeligvis. å kan nesten ikke fortsette sånn heller om det ikke går over og han skjønner at det er vondt og falle da. hehe..å si "nei" osv skjønner han jo ikke. da bare ler han så det er jo heller ingen vits enda..

bekymrer meg egentlig ikke, men siden hs prata på hjelm begynte jeg å lure litt på hva somkan skje om han ikke har det og bare faler støtt..

Skrevet

Har aldrig hørt om hjelm til så små barn! Hadde snakket med andre helsesøstre for å finne ut om det var noe her. Utrolig mange helsesøstre der ute som er utdaterte på dato for lengst.

Skrevet

sønnen min begynte å reise seg da han var 7 mnd, han har aldri brukt hjelm, men han falt mye, jeg gikk omtrent bak han til han begynte å bli litt mer stødig og så fikk han holde på litt mer sjøl. Hs nevnte aldri hjelm til meg. Jeg hadde lagt ut teppe/puter der han pleide å reise seg så han datt mest på disse om jeg ikke tok han imot. Han gikk rundt bordet og andre møbler så hadde MYE puter og tepper liggende utover:p

Skrevet

Huff, virker ikke lett =/ Men om han har en stor og tung hjelm på seg, kan det ikke da hende d blir bare enda lettere å falle? Da ville jeg heller prøvd å polstre en lett lue kansje ? Eller flytte matter/tykke tepper bort dit han vil klatre? Ville ikke latt han falle å slå hodet for mye, det kan ikke være helt sunt!

Skrevet

Ja, prøv å avverge fallene og bruk tepper ol. Min gutt var også så liten da han begynte å reise seg. Så lenge de faller på panna eller bakhodet er det ikke farlig (så lenge de ikke får hjernerystelse da). Tinningen og fontanellen (?) er det ikke bra og slå for hardt. Så lenge barnet gråter med en gang og ikke blir bevisstløs er det iflg legen jeg snakket med ikke noe farlig. Vi dro til legevakten en gang da han var ca 7 mnd, da falt han rett på parketten med bakhodet så det sang (hadde jo ikke lært seg å sitte enda, så han falt så lang han var). Han gråt med en gang, men kastet opp rett etter (noe som også er tegn til hjernerystelse), Men gudskjelov hadde han bare kastet opp fordi han ble redd og det var ingen fare skjedd! Det er en tøff og bekymringsfull tid, men det går over. ;)

Skrevet

Syns hjelm blir litt "overkill". Høres heller ut som du må "gjete" han litt nå i noen uker da det står på som verst før han "lærer seg" å falle. Det er vel sånn det er...

Skrevet

Ei venninne har en kjempefin "hjelm" til lillejenta si. Den er ikke tung og bare som en polstring for å beskytte hodet mot fall. Mener hun kjøpte den på en vanlig babyutstyrs butikk. Hør med Barnas Hus eller BabyShop, mulig de har en slik.

Ikkeno gøy når de deiser med hodet rett i parketten nei! Så skjønner godt at det for en periode kan være lurt å beskytte dem litt mot seg selv :-)

Lykke til!!!

Skrevet

Venninnen min kjøpte sin "hjelm" på babykos! :-)

Skrevet

er jo ikke slik slalom hjelm jeg prater på her altså.. hehe.. sånn polstring ting bare. :P men dette har vart i en mnd alt å han skjønner ikke at det ikke er noe særlig å falle. har stort sett fått på panna for der er han gul, rød og blå stort sett hele tiden stakkar. virker jo ikke som om at det er så vondt han må liksom se bort på meg om jeg har sett att'n har falt før han begynner å hyle.men kuler og farger blir det jo..

se om jeg prøver en sånn hjelm å ser først. kan jo ikke være så bra å falle på hode hele tiden heller?! blir vel mer knall og fall da han skal begynne å gå kanskje..

Skrevet

tror jeg hadde funnet ei god og tykk lue jeg:o)

det brukte jeg i en periode da min gutt var 7mnd.. er et mareritt når de begynner å reise seg så tidlig:o)

Skrevet

sønnen min begynte og reise seg når han var 8 mnd,det ble masse knall og fall i begynelsen ,men nå en mnd senere har han blitt veldig flink til og sette seg ned igjen eller så holder han seg fast til jeg kan komme og redde han .Jeg tror alle må igjenom dette og hs sa til meg at når de detter fra egen høyde så er det ikke noe farlig..Det er forsatt litt knall og fall men ikke så mye nå som i starten.

Det blir bedre om ett par uker når han lærer og sette seg ned igjen..

Hold ut og lykke til.:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...