Gå til innhold

Er dere ekstra forsiktige med hva dere spiser og drikker før dere skal til jordmor med urinprøve, eller er dere forsiktige hele tiden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Litt dumt spørsmål kanskje.....

Men jeg var til jordmor i forrige uke, da hadde jeg altfor mye sukker i urinen. (Men da hadde jeg spist mye smågodt kvelden før, faktisk den første posen i hele svngerskapet! Helt sant!)

Hun ba meg komme igjen denne uken med ny urinprøve, og hvis den ikke er fin må jeg ta det ekle sukkerlaken (husker ikke hva det heter)

Spiser dere ingenting av sukker?

Det jeg får i meg av sukker på en vanlig dag er litt oboy morgen og kveld, suketter i kaffe, og kanskje 3-4 drops(ikke hver dag da).

Er det mye? Kutter dere ned alt????

Takker for svar:)

Videoannonse
Annonse
Gjest stockholms tjej
Skrevet

ikke spis nått snop en dag eller to inne så viss de viser noe så er de ikke pga at du spist snop....jeg spiser no de som passer meg har ikke hørt nått,liker snop da=)

Skrevet

Hmm, det har jeg faktisk aldri tenkt på!

Prøver å holde meg til søtt i helgene, iallefall brus. I uka kan jeg ta en sjokoladebit på kvelden, men aldri noe mye. Ellers hender det at jeg spiser sjokopudding o.l... Noe godt må man kunne unne seg:-)

Har aldri hatt sukker i urinen...

Synes ikke det høres ut som om du spiser mye søtt!

Skrevet

Så lenge det ikke står på fy-lista så spiser jeg akkurat det jeg vil og hvor mye jeg vil.

Skal da leve også selv om jeg er gravid :o)

Skrevet

Bra å høre at det ikke bare er meg som er glad i snop da:)

Jeg tenkte at jeg burte la være å spise snop i dag, men så ombestemte jeg meg.... Jeg har spist 3 drops i dag, og hvis det slår ut da kan jeg vel ikke spise det ellers heller tenkte jeg.....

Vi må da unne oss litt selv om vi er gravide....? :)

Skrevet

Så lenge det er ting som står på matportalen.no sine sider,så er jeg forsiktig hele tiden. Spiser ikke masse snop,tar gjerne litt på lørdagene,men ellers holder jeg meg borte fra sukker.

Det at du spiste snop kvelden før du tok urinprøven,skal ikke ha noe å si,hvis insulinproduksjonen din er ok,men av og til kan en få litt sukker i urinene,men det er jo greit at hun følger det opp og viser det seg at du har sukker i urinen enda,så er det jo bare å ta testen.

Håper at det går greit.Lykke til

Skrevet

Det håper jeg også! Tusen takk for alle svar :)

Skrevet

Jeg hadde sukker i urinen i slutten av forrige svangerskap og har derfor vært til glukosebelastning to ganger i dette svangerskapet. De er ekstra påpasselige med å følge opp dette, og jeg har fått beskjed om å holde meg unna søtt dagen før jeg skal levere urinprøve-(dette gjelder også det med mye fruktsukker har jeg fått beskjed om-ikke det at jeg helt skjønner hvorfor. Nå vet legen at jeg er skikkelig juiceoman da...). Spesielt kan det gjøre utslag hvis man spiser eller drikker noe søtt rett før man legger seg, for da har kroppen egentlig ikke bruk for energien. Ellers tar ikke jeg noen hensyn.

Skrevet

har eg aldri tenkt på- men så har eg ikke hatt sukker i urinen heller da. men har tatt glukosebelastningstest- ikke noe fælt i det hele tatt. bare veldig kjedelig.. og ble veldig sulten. er overvektig- så derfor jeg måtte ta den.

skal til jordmor imorgen og spiste en liten sjokolade tidligere, samt sjokoladepudding....

Skrevet

Jeg prøver å holde meg unna så mye sukker ihvertfall dagen før jeg skal levere urinprøve! :)

Drikk masse vann i tillegg! :)

Har ikke slått ut på sukker i urinen enda til meg enda jeg gomler altfor mye appelsiner! :)

Skrevet

jeg var plaget med dette sist sv.skap.jeg spiste nok en del sukker,ikke godteri,men kakao,kanelboller ogslikt.(jeg hadde dilla på boller)

måtte ta en sånn glukose test,og fysj det var fælt.!

håper jeg er flinkere denne gangen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...