Gå til innhold

Oppfølging fra lege og jordmor

Anbefalte innlegg

Lurer på hva slags oppfølging dere har fått. 17+4 idag, og har kun vært hos legen en gang. UL neste uke og 4 uker til jeg får komme til hos jordmor. Fin i formen og ikke særlig plaget, men har jo noen spørsmål og sånn, og blir litt "stressa" når jeg leser at noen her som har termin i juni har vært 4-5 ganger....

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136608457-oppf%C3%B8lging-fra-lege-og-jordmor/
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg har vært til lege og JM ofte, men det er vel pga at jeg har mista sist jeg var gravid. Mange får ekstra oppfølging på grunn av sånne ting og kanskje har man andre ting som gjør at man må følges opp litt tettere enn normalt. Men dersom du spørr om å få time oftere gjør du nok det dersom de har kapasitet. Hør om du kan få et nr du kan ringe for evt sp.mål utenom timene dine!

Jeg har ikke vært på veldig mange kontroller, ikke har jeg blitt fulgt opp noe ekstra fordi jeg mistet sist. Jeg har vært til legen 2 ganger, ordinær UL også skal jeg til legen jeg nå den 4. feb. Bestilte time til jordmor i dag og fikk time 14.2, første time til jordmor. Tenker å gå annenhver gang til jordmor og lege.

Gjest Bjørnen Collargol*gravid*

Jeg har vært hos legen mange ganger, JM 2 ganger og på UL 6 ganger alt, MEN det er fordi jeg har mange plager og har mistet flere ganger tidligere.

Skulle gjerne ønske jeg ikke hadde behov for så mye oppfølging og misunner slike som deg som slipper å stresse rundt og være masse bekymret! Du får nyte at du har et greit svangerskap og være glad du slipper så mye oppfølging :-)

MEN dersom du har spørsmål så ring jordmoren din. De er til for å svar på ting vi lurer på :-)

Lykke til!

Annonse

Jeg har hatt det som deg. Så vidt jeg har forstått det, er det nå standard med en tidlig time, deretter ultralyd, og så neste sjekk uke 24. Men jeg har også registrert at mange har vært på mange fler kontroller. Ta kontakt med jordmor på helsestasjon hvis det er noe du lurer på! De er der for oss...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...