* vannmamma * Skrevet 21. januar 2008 #1 Skrevet 21. januar 2008 Dette et et forum jeg vel aldri trodde jeg skulle bli en del av... Fikk en datter etter ivf for 2,5 år siden. Nå er jeg 8+4 etter 4. søskenforsøk og fikk mitt livs største sjokk på dagens UL, som viste 2!! Når man får satt inn 2 befruktede egg, er jo selvsagt sjansen tilstede, men kvaliteten var ikke så god... Må innrømme at sjokket var ENORMT, og at jeg har grått mine modige tårer i dag. Mannen er svimeslått og vi trenger nok litt tid på å la dette synke inn. Har et par spørsmål: Hvor langt ut i svangerskapet "pleier" man stort sett å kunne gå før fødsel dersom alt står bra til? Hvor mye lenger permisjon får man med tvillinger?
bøllefrøene Skrevet 21. januar 2008 #2 Skrevet 21. januar 2008 gratulerer så mye... velkommen til klubben hvor alle har vært i sjokk... tar litt tid før en skjønner det... svangerskapet er litt tyngre.. men tenkt dobbel glede.... en får 7 uker ekstra permisjon med 80% lønn. de kan mor eller far ta. eller dere kan ta det ut sammen!!
nå er vi fem Skrevet 21. januar 2008 #3 Skrevet 21. januar 2008 Gratulerer så mye!!! Sjokket gir seg raskt og blir erstattet av glede og stolthet:-))) Dersom dere velger 100% lønn får dere 5 uker ekstra, dersom dere velger 80% får dere 7 uker ekstra. Tvillingforeldreforeningen er også behjelpelige med å skrive søknad til fars arbeidsgiver om å få utvidet de første to ukene til fire når det er tvillinger. Er ikke helt sikker på om jeg forsto det første spørsmålet ditt, men svarer uansett:-))): tror en gjennomsnittelig tvillinggraviditet varer i 37 uker, altså tre uker før full tid. Lykke til videre i svangerskaper med to i magen!!!
* vannmamma * Skrevet 21. januar 2008 Forfatter #4 Skrevet 21. januar 2008 Flott! Du forstod spørsmålet riktig. :-)
sommerfuglene Skrevet 21. januar 2008 #5 Skrevet 21. januar 2008 Gratulerer med dei to i magen!! Er et stort sjokk i starten, men rart så fort man venner seg til tanken... Får masse god oppfølging og oppmerksomhet når man har to i magen Etter det legen har fortalt meg, så fødes tvillinger i uke 37 i gjennomsnitt. Man går uansett ikkje over termin, men når ein blir satt i gang varierer litt. Og så blir man automatisk sjukemeldt fra jobb i uke 27 (eller tidligere, varierer litt). Permisjonen er, som "bøllefrøene" skriver, 7 uker lengre eller 5 uker dersom man har full lønn. Det dukker nok opp masse spørsmål etterkvart, så det kan være lurt å kikke litt på trådene nedover på dette forumet eller så er det berre til å spørre!! Dette er et veldig trivelig og kjekt forum å tilhøre Lykke til med å fordøye beskjeden, og så ses me nok her inne framover
Sol med 2! Skrevet 21. januar 2008 #6 Skrevet 21. januar 2008 Hei, og GRATULERER!! Jeg har selv en sønn fra før (laget med naturmetoden) som har rukket å bli 5 år. Vi hadde i utgangspunktet tenkt oss tre tette barn, men slik skulle det ikke gå. Etter 4 icsi forsøk (med en MA i uke 16 på tredje forsøk!) fikk vi full klaff denne gangen og jeg er nå kommet til uke 23 med en gutt og (trolig) ei jente i magen. Klart det er et sjokk til å begynne med og mange tanker svirrer rundt i hodet. Men, tenk hvor mye dere har slitt (og betalt) for å komme dit dere er nå. Skulle bare mangle om dere ikke skulle få dobbel tilbakebetaling også ;o) Lykke til videre og bare spør. Vi er her for å støtte og hjelpe hverandre. Masse hyggelig og kunnskapsrike folk her.
trønderpia 35 Skrevet 21. januar 2008 #8 Skrevet 21. januar 2008 Velkommen hit. Sjokket går nok over snart.. eller jeg er ikke sikker på om det legger seg helt før en har de i armene. Uvirkelig
Ventet på nr 2 og 3 Skrevet 21. januar 2008 #9 Skrevet 21. januar 2008 Ja gratulerer sån masse og velkommen til oss. Vi andre skal hjelpe deg gjennom dette så godt vi kan, så bare spør ivei!
nr.4 på vei Skrevet 22. januar 2008 #10 Skrevet 22. januar 2008 Hihi... tror ikke det går opp for meg heller før de er i mine armer. Men veldig morsomt å føle de to der inne. Håper formen din og alt holder seg. Jeg ble sykemeldt i uke 20, og har vært lenge å gå hjemme, men det har gått veldig fort. Gled deg til UL fremover. Så er vi her om du lurer på noe...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå