Gå til innhold

trenger tøybleie hjelp ..

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei dere tøybleie mammaer..

jeg bruker brettebleier på lille jenta mi på 2mnd..

og kom plutselig på ... hva gjør jeg til sommeren ??

Hun bruker nå ullbukse utenpå brettebleien , men på sommeren må jo det bli for varmt ??

eller ?? ullbuksa er så tykk og stor...

hjelp hjelp,,...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ull puster, og holder temperaturen på stumpen bedre regulert enn engangsbleier. Så det er ingen grunn til bekymring!

Sjekk ut "shorties" (feks. på krusedull.net), som er ullbukser med litt bein, og da kan du jo bruke ullbuksa som shorts - med bare en liten trøye til på de varmeste dagene. Om du har lyst på noe morsomt å veksle i, så finnes jo masse andre alternativer, som starbunz (www.starbunz.com, se forhandlerliste der). Men det er absolutt ikke nødvendig.

Vi har brukt tøybleie med ullbukse året rundt på vår gutt, som jo har opplevd to somre. Ikkeno problem.

Skrevet

Du kan også kjøpe sperrelag av PUL, disse selges bl.a på kenguruloftet.no og bleieboden.no

Skrevet

Pul er tynnere, men tettere, så det kan faktisk gjøre stumpen varmere enn ull i sommervarmen. Men det er jo ikke noe problem å prøve seg fram om man ønsker det.

Skrevet

Jeg gleder meg til sommeren med ull bukser jeg... skal strikke noen fine noen med broderier på rompa tenker jeg, så kan han krabbe rundt med rompa i været.

Som hepp sier, ull er temp regulerende og funker fin,fint på sommer som vinter.

Skrevet

takk for info og hjelp !!

men blir det ikke veldig dyrt å kjøpe sånne formsyddebleier ..??

tenker på til senere..hører folk sier at brettebleiene brukes bare i starten og så må man over på formsydde..men de er så dyre ..!!

150kr stk .. har ikke råd

hjelp hjelp

Skrevet

Hvis du finner en type som er onesize (mamabless, feks. er gode), så skal de jo brukes resten av bleieperioden - gjerne et par år. Da er ikke investeringen så stor om du sammenlikner med engangs.

Eller du kan kjøpe et mindre antall bleier i hver størrelse, og fortsette med brettebleier hjemme. Det går helt fint å bruke brettebleier hele perioden, flere som gjør det.

Eller du kan kjøpe bleiene brukt, og i alle tilfelle får du solgt dem igjen.

Uansett er det ikke nødvendig å måtte ut med like mye som om du hadde brukt engangs, men det er klart at det er en relativt stor engangsinnvestering. Og det finnes også de som får litt dilla og gjerne vil prøve masse forskjellig, da blir det jo ikke alltid så billig. Men mye av cluet ligger her i at det finnes et godt bruktmarked, både på finn.no og på tettinntil.no, så pengene blir ikke borte.

Skrevet

takk takk ;)

kjekt med sånne som deg !!!!

Du har vært masse til hjelp ... !!

blir nok brettebleier og slike one size som du nevnte på ...

en ting til forresten... ;)

har slike brillebukser også...vet ikke helt hvirdan jeg skal bruke de..de er jo i bomull så de kan jo ikke være utenpå brettebleien..?forull må komme først etter bleien vel ? eller ?

kjøpte brillebukser til hun er noe større og beveger masse på seg,og tenkte disse skulle holde bleien på plass .. Skjønner ??

Skrevet

tekk takk ;)

men er du hypp på å sende oppskriften på bleiebuksen ????

Prøver å strikke litt selv ;)

Skrevet

Jeg har flere svar!

Brillebuksene er ment å være mellom brettebleien og ullbuksa. Altså for å holde brettebleia på plass. Nå finnes det jo også snappi som holder brettebleia på plass, så det er kanskje derfor du ikke ser behovet for brillebuksene? Jeg synes imidlertid at brillebuksene var gull verdt for å hindre bæsjelekkasjer da poden ble fullammet - mm-bæsj er jo litt flytende.

Ull skal være ytterst, innforbi er det viktig at du har nok bomull (eller bambus eller microfiber eller annet oppsugende materiale) til at bleia ikke blir klissvåt. Hvor mye du trenger varierer fra barn til barn og også igjennom bleieperioden.

Ser at du har lagt ut "ønskes kjøpt" innlegg - du burde jo for all del komme deg inn på tøybleieforumet på tettinntil.no. Jeg tror det er den største markedsplassen for brukte tøybleier her til lands. Ulempen med å handle der og ikke på finn.no er at de der inne vet at brukte tøybleier har en viss verdi, så du kan gjøre bedre kjøp på finn - men da kan du ikke i samme grad velge hva du vil ha. Legg inn et autosøk på "tøybleier" på finn, og meld deg inn på tøybleieforumet på tettinntil.no, så vil du ha tilgang på det du trenger.

Skrevet

ojoj som du er super ;) skulle gjerne gitt deg en klem ;) men gir deg et smil istede..noe enklere ;) ;) ;) hehe..

har logget meg inn på tettintil men for å være ærlig skjønner jeg ikke hvodan jeg kommer inn på forum.. ?

prøvd flere ganger ...

Skrevet

Link til forum finner du på venstre side av hovedsiden.

Du må registrere deg som bruker, og så må du søke medlemskap i tøybleiedelen. Link til det finner du blant annet på den informasjons-posten (Info Center) som er helt øverst på siden (veklser mellom 8 informasjoner). Det tar en dag eller to å bli godkjent som medlem.

Grunnen til at tøybleiedelen er lukket er jo for at det skal være lett å slippe unna (og stenge ute) sånne kjipe skeptikere som det er nok av her (og ellers i verden, forsåvidt).

Der er det mange damer som er minst like hjelpsomme som meg! :-)

Skrevet

Svarte deg på pm, men glemte kanskje å si at på tøybleie forumet til tettinntil har de masse linker til div. strikke oppskrifter og sy oppskrifter til div bleier.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...