Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei

Hvordan gjør dere det med alle kvitteringene til medisinbruken. Leverer dere til Nav etter hvert som dere betaler, eller venter dere til dere er kommet opp til 15000 kr.

Jeg er oppe i 12000 og skal starte med fryseforsøk.

Fikk beskje på Nav at jeg skulle vente til jeg var over 15000 og levere alt da- men skal det ikke være innen 6 mnd da???

Noen som vet??

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136607597-kvitteringer-og-nav/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, du må levere innen 6 mnd etter det siste forsøket. Det er uavhengig av årsskifte. Jeg leverte alle kvitteringene like før jul da jeg var ferdig med det siste forsøket, og jeg hadde passert 15000 på forsøket i september. Jeg lagde i tillegg en oversikt i excel med beløp henvisning til bilagene, slik at det skulle bli minst mulig jobb for saksbehandleren og rask ekspedering... :-) I tillegg må du legge ved bekreftelse fra sykehuset på fullført behandling.

Fikkk nettopp alle kvitteringer i retur, igjen, fordi jeg ikkke har oversteget 15000. Sendte dem inn pga tidsfristen og dette fikk jeg til svar: sitat nav:

Dekning av utgiftene:

Du må betale legemidlet/legemidlene på apoteket. Kvitteringer fra apotek med navnet ditt, legemidlets navn, prisen, kjøpsdato, apotekets stempel og forskrivende leges navn må du levere på trygdekontoret.

Det må du gjøre senest seks månder etter utløpet av kalenderåret du hadde utgiftene. Trygdekontoret vil da betale det beløpet du har rett til.

Ta vare på kvitteringer selv til du har hatt utgifter på over 15.000.

Jeg hadde første forsøk i august og skal til med andre nå. Har ikke oversteget 15000 og fristen for å sende inn er ikke før juni 08 fikk jeg beskjed om.

Lykke til.

Så dette i innlegget over...

"Dekning av utgiftene:

Du må betale legemidlet/legemidlene på apoteket. Kvitteringer fra apotek med navnet ditt, legemidlets navn, prisen, kjøpsdato, apotekets stempel og forskrivende leges navn må du levere på trygdekontoret. "

Er det så nøye med kviteringer? Jeg fikk bare en kvitering der det står prisen... Ikke noe navn, på hverken meg, legemidlet, legen el... Hva gjør dere? Må jeg gå på apoteket og be om en ny kvitering?

Jeg leverte ikke kvitteringer, men fikk en utskrift fra klinikken og fra apoteket (en fordel å bruk samme apotek). Sendte inn til en adresse i Østfold (som jeg fikk vite av NAV men Nav videresender dit) som behandler og vi fikk brev i posten først nå i helga. De dekker ikke utgifter til stikkpillene.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...