Gå til innhold

babymadrass på ikea

Anbefalte innlegg

Skrevet

var og kjøpte en sprinkelseng og madrass på ikea i dag.

Madrassen var vakumpakket og da jeg åpnet den ble jeg forskrekket.

Så tynn madrass! Ser mer ut som en overmadrass.

Hvor tykke skal egentlig babymadrasser være?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har en fra wonderland som kostet skjorta! Den er heller ikke så tykk, minner mer om overmadrassen på en litt god rammemadrass. Tror ikke de trenger å være så tykke for den skal jo ikke være så myk?? Babyen veier ikke så mye og de skal liksom ikke "synke nedi".. Er sånn jeg har forstått det ;)

Skrevet

uten at jeg vet, vil jeg si mellom 3-7 cm..

Skrevet

da er det jo mulig du kun har kjøpt overmadrass da? Jeg var på ikea nå på lørdag & kjøpte madrass...sultan med overmadrass i tillegg...den er kjempetykk (ca 10 cm).

Skrevet

En baby veier minimalt og trenger ikke så tykk madrass! Legg gjerne på en litt mykere overmadrass, men det bør absolutt ikke være for mykt og varmt. Sats heller på å kjøpe en tykkere madrass etter som barnet vokser til.

Gjest Lenchen *fødeklar*
Skrevet

Jeg kjøpte også Sultan på Ikea, den er tykk. Og overmadrass til, som var vakumpakka. Mulig du bare har kjøpt overmadrassen??

Skrevet

må man ha overmadrass? kjøpte sultanmadrass på ikea i går og sto å vurderte om vi skulle kjøpe med overmadrass.. det ble til at vi ikke tok den med, men kanskje vi må tilbake å kjøpe den likevel?

Skrevet

Det som kanskje er lurt med overmadrass er at det er lettere å vaske den. Eller til og med bytte den ut.

Skrevet

Kan også bruke enten kladder eller tisselaken...

vi har også ikeamadrasser, tror de er rundt 9 cm tykke.. husk at babyen er ikke så tung, og han skal heller ikke synke ned i madrassen, så alt mellom 7-10 cm tror jeg vil være mer enn bra nok..

Skrevet

Vi kjøpte på ikea, ganske så tjukk madrass med overmadrass.. Da kan vi lettere vaske hvis det skjer et uhell.. Skal jo ha tisselaken, men med ammetåke og diverse, er det jo fort gjort å glemme, så.. For sikkerthetsskyld.. hehe

Kjøpte en tykk en vi, for når babyen blir eldre, kan den jo fortsatt bruke sprinkelsengen til den er noen år, og da er det greit med en tjukkere madrass syns jeg.. Så slipper vi å kjøpe to..

Skrevet

Vi satte opp seng fra ikea i går og pakket ut den madrassen vi også kjøpte der. Sultan..var visst den beste de hadde. Den var super tynn!! så vi tenkte at vi måtte ha en annen. Men i dag når vi kjente på den hadde den blitt dobbelt så tjukk:) Kjenn på den i morgen igjen.

Skrevet

Hva koster sultan madrassen og evt overmadrassen der?

Skrevet

hva er prisen på disse ¨madrassene på ikea?var på jysk idag og der lå den billigste skum madrassen på 149 og den skummadrassen med finere trekk kosta 299,tenkte meg på ikea og tror kanskje det er rimeligere på ikea?

Skrevet

var på ikea og kjøpte sprinkelseng og tok madrassen som "hørte til".

Den het sultan snarka. Var ganske tynn da jeg åpnet den. 5cm tykk.

man kan kjøpe en overmadrass til..men er usikker på om jeg skal kjøpe den eller kjøpe en annen madrass som er litt tykkere..?

Noen tips?

Skrevet

Min madrass fra ikea er også 10 cm høy!

Skrevet

mye koster den fra ikea? :) madrass og overmadrass

Skrevet

Jeg kjøpte den nest billigste fra ikea til 149kr (sultan blunda), den var ca dobbelt så tykk som den billigste til 85kr (sultan snarka). Overmadrassen kosta 129 tror jeg.

Men husk at ikea ofte har egne madrass- og sengemål, så det er ikke sikkert madrassene passer i en seng kjøpt et annet sted.

Her er forøvrig link til ikeas sider:

http://www.ikea.com/no/no/catalog/categories/rooms/childrens_room/10423/

Skrevet

Ikea har gått over til samme mål som andre 60*120 cm.

Madrassen bør være mellom 9-12 cm tykk og fast.

Skrevet

Vi kjøpte SUssa-madrassen på IKEA, da vi fikk beskjed av hun som jobbet i avd at de anbefalte den. Vi brydde oss ikke om pris, men tok den siden hun sa at den var best. Ja, ja...

Ellers bruker vi tynn overmadrass, men skal ha saueskinn i senga.

Madrassene behøver ikke være tykke. Det er ikek det som avgjør om de er gode eller ei.

Skrevet

Tenkte og kjøpe sultan drømma(springfjærmadrass) og en overmadrass til jeg. Er det like greit med springfjær?eller er det ikke bra? null erfaring på madrasskjøp jeg:/

Skrevet

vi har også kjøpt madrass på ikea... kan ikje huske hva den heter men kostet 255 eller noe rundt der... den var også sammenrulla og var kjempe tynn.... men madrassen må ligge noen dager før den er i sin normale størrelse....

Skrevet

Vi har kjøpt madrass fra ikea, den dyreste, 500,- ca og overmadrass til 129,-

Madrassen er ca 10 cm høy og med fjærer... ikke skum...

Overmadrassen ca 2-3 cm.

Skrevet

Det er nok det samme som jeg hadde tenkt meg:) Er du fornøyd?

Syns de fleste kjøper skumgummi, er det noen fordeler med det? Eller er det bare smak og behag liksom:)?

Skrevet

En liten baby "trenger ikke" fjærmadrass fordi den veier jo ingen ting.

Men en fjærmadrass er nok luftigere tenker jeg, blir mer luftsirkulasjon under babyen. Vi skal ha overmadrass OG soveskinn, så jeg brydde meg ikke med å kjøpe fjær. Kjøpte samme skumgummimadrass som til storebror, var helt fornøyd med den.

Skrevet

Vi sparer ikke på penger når det gjelder madrass og slike ting.

Kjøpte springfjærmadrassen til 500,- og overmadrass til. Overmadrassen er for å spare madrassen om det skulle skje uhell.

Tenk hvor mye annet dill man bruker penger på, da er det ikke bortkastet å kjøpe skikkelig madrass..!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...