Gjest Skrevet 21. januar 2008 #1 Skrevet 21. januar 2008 Det siste doegnet har jeg hatt stikkende smerter i begge bryst. Det er ganske annerledes enn smerter jeg har hatt foer naar jeg har hatt brystbettenelse/tette melkeganger. Noen forslag til hva det kan vaere? Litt haaploest med legene her siden "ingen" i dette landet ammer lengre enn 2-3 mnd
Knætta & Gutteknøtt+Jenteknøtt Skrevet 21. januar 2008 #2 Skrevet 21. januar 2008 Dersom det stikker som brennende nåler eller som om noen tar i brystene med en glødende tang, så er det mest sannsynlig sopp. Prøv å smør brystene med sitronfarris etter hver amming, og også babyens munn (bruk q-tips eller en ren bomullsklut som du dyper i farrisen og smører munn, gommer og tunge til babyen), og se om det hjelper.
Gjest Skrevet 22. januar 2008 #3 Skrevet 22. januar 2008 Takk for tips, da skal vi prove det Gullet mitt har hatt troske en stund, saa det kan nok vaere sopp.
Gjest Skrevet 22. januar 2008 #4 Skrevet 22. januar 2008 Jeg ville vurdert å oppsøke lege for å få resept på Mykostain, salve for deg og mikstur for babyen. Det er også veldig viktig med hygienen når man har sopp, Bytte ammeinnlegg etter hver amming, vaske bh, sengetøy, håndklær på minst 60 grader, koke smokker og evt. pumpe ofte. Det står veldig fin informasjon om sopp/trøske på www.ammehjelpen.no - du kan evt. printe ut å gi til legen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå