Gå til innhold

Ikke bare ulemper med flasken heller..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har både jeg og sambo blitt syke-. jeg med forkjølelse og feber og han med omgangssyke. Siden vi samtidig styrer med flytting og bor hos slekt midlertidig, så blird et lite pumping og med det lite morsmelk (prøver å amme litt oftere men ikke veldig vellykket) - noe som gir meg dårlig samvittighet i forhold til antisstoffene han da ikke får.

Gutten virker frisk foreløbig i alle fall, så krysser fingrene- men det som er fordelen med flasken er at vi nå kan "låne"han vekk til besteforeldre og andre noen timer når vi må sikre oss litt søvn, det er ikke bare dumt når formen er heller laber.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det er jo praktisk sånn sett. Kjedelig at dere har blitt syke da, og skjønner godt at du er bekymret for å smitte minsten, det var min største bekymring også når jeg helt kuttet ut pumpestyret. Og jeg er fortsatt glad for hver uke som går i disse forkjølelsestider for jeg tenker at hun ta "takler" en forkjølelse bedre. Hun er nå 3 mnd.

Men så lenge han nå får noe mm av deg så er jo det kjempefint, Men det skal sies at også babyer som fullammes kan bli forkjøla ;o)

Skrevet

Flaske er ikke all bad ;-) Som du sier kan andre mate, pappa kan ta nattevakt, ingen stygge blikk fra barnløse som ikke tåler å se pupp på café, man risikerer ikke at babyen får vondt i magen av noe man spiser etc. Jeg oppdaget etterhvert ganske så mange argumenter til at flaskemamma er helt greit :-)

Og før noen sier noe som helst, nei...jeg vil ikke oppmuntre noen til å velge flaske foran pupp. Jeg vil da ikke bli skutt på åpen gate heller.

Skrevet

Søren klype, Sanasol - der trodde jeg at jeg skulle få tatt deg, men neida! Trodde du var helt mot amming, jeg ;-)

Neida, spøk til side. Det er sant at det er mye positivt med å gi mat på flaske, og vi må si disse tingene til oss selv med alvor, og ikke for å overbevise oss selv om dette for å få bort den dårlige samvittigheten som gnager oss!

Dessuten er LITT mm bedre enn INGEN mm!! OG det er Gro Nylander som har påvirket våre helsesøstre. Svenske leger som mener at det er den første måneden som er mest avgjørende, og at resten bare er "bonus" blir helt overhørt. Man leser om dette i en liten notis på side 4 milliard på internett, så det er ikke så lett å finne det. Jeg leste om det i et blad, og det ga meg nytt mot iallefall :)

MEN SELVFØLGELIG ER DET BEST (og ikke minst lettest) Å AMME!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...