Gå til innhold

Hehe.. Vi har kjøpt oss undulat i dag. :) Navneforslag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vår lille gule heter Knøttet. Det var rett og slett fordi vi helt i begynnelsen ikke var bombesikre på om det var jente eller gutt så vi måtte ha noe kjønsnøytralt :-)

Se litt på undulaten, har den noen særtrekk (litt bustete i fjøra = Buster f.eks). Ellers bør dere vel finne noe som er lett å si (Type enstavelsesord med god kombinasjon av vokaler og konsonanter f.eks Peik) for gutte-undulatene er de med størst sannsynlighet for å snakke!

Gi den litt tid til å finne seg til rette i buret de neste dagene, også er det bare å kose seg og temme! Det går ganske greit med masse tid, tålmodighet og pippip-snop!

Lykke til!

Skrevet

Vi hadde en jenteundulat som vi lenge trodde var gutt.

Dermed sa den "Gulle snill gutt" hele tiden!

og sa sa den: "Fy faen, fy faen" og "Hva er klokka?"

Morsomt!

Men, ihvertfall... Gulle er fint og enkelt navn!

Skrevet

Ja, burde vel være et enkelt navn som den kan lære seg å si selv. :)

Det ser ut som om den har blitt vandt til buret sitt nå. :) Skravler og styrer, først når vi kom hjem satt den bare helt stille og sa ingenting, stakkars. Men hvordan temmer man en undulat da? Jeg tør ikke ta den ut av buret.. :/ Har aldri hatt fugl før, men mannen har. :)

Skrevet

Hva med "PJOKKEN". O uttales å da.

Skrevet

undulaten Ulrik... men kjære søte det blir for jall for meg i hvert fall... hehe... jeg ville kalt fuggeln noe sånt som "King Kong" eller "Godzilla" eller no sånt :D

Skrevet

Vi hadde en som het Toto . Han mista stjerten så det gikk dårlig med å fly. Han klarte ikke å styre så det gikk rett vest . Så han gikk på gulve og borde så vi han ble kalt rikst Toto.

Skrevet

Hadde ikke resepsjonsdamen på jobb hett Sissel hadde vi kalt vår (nå omplassert) Sissel. Nydelig undulatnavn :D.

SISSEL

Skrevet

Vi hadde en undulat som het Bingo!

Skrevet

FIFFEN! :) Et kult navn på en manne-undulat:)

Skrevet

Pippen, Mikkel :)

Skrevet

Hehe, sjefen min hadde en undulat en gang, og hun hadde et ganske ironisk navn på den;

"Ørnen Andersen med et vingespenn på 2 meter"

haha, synes det var litt stilig,- langt, men stilig(:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...