Gå til innhold

Hjelp, jeg er SÅ kvalm og kaster opp


Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg er i uke 8..blir bare verre og verre med oppkast, nedsatt matlyst. Får totalt beholdt et par glass drikker pr døgn og litt mat. Blir slappere og ligger nå hele tiden. Noen gode råd??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sniker litt på 1 trimester jeg...hører egentlig inne på 2 trimester.

 

Siden du ikke får i deg noe særlig næring synes jeg du skal ta en tur til legen. I noen tilfeller kan det være aktuellt med sykehusinnleggelse i noen dager, slik at man får intravinøs næring og evnt. kvalmedempende. Det blir da regnet som ekstrem svangerskapskvalme, også kalt hyperemesis.

 

Ellers så er det jo slik at man kan være ekstremt kvalm og uvel uten å få diagnosen hyperemesis. Det er en av de vanligste plagene å være kvalm og ha oppkast de første 12 ukene av svangerskapet.

 

Sitronvann kan hjelpe mot kvalme, og grønne epler.

 

Håper du føler deg bedre snart!:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ser du er veldig! kvalm så da hjelper sikkert ikke mitt råd, men fikk et tips om "lovehearts" av min søster for hun hadde spist det under sv.skapet... de hjelper meg utrolig godt, men jeg har ikke så MYE kvalme... litt hele dagen bare og har ikke kastet opp.

Ellers så tror jeg nok som innlegget over at du burde ta deg en tur til legen... kommer all væske og mat opp igjen trenger du nok litt påfyll... og det hadde sikkert gjort godt med litt kvalmestillende og=)

 

lykke til !!! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du er sååå dårlig trenger du påfyll av både det ene og andre...jernlageret ditt er sikkert i ferd med å tømmes helt...og dehydrering skjer veeldig fort når man er så dårlig...og i denne tiden som du er i, trenger du å spise jevnt og trutt siden babyen trekker til seg så mye....

 

Jeg syns du skal ta en tur til legen og få kvalmestillende og eventuelt legges inn for å væske intravenøst...det hjelper utrolig mye og man får prate med ernæringsfysiolog og blir tatt godt vare på...det er også lettere å se hvilke kvalmestillende som virker best på akkurat deg....

 

Håper du blir bedre, har vært der jeg også og har nedtelling til uke 6-8 jeg og nå siden det var da det startet sist...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for råd. Skal til legen om en uke, men tar turen før dersom det ikke bedrer seg. Har hatt Hyperemesis i 2 forrige svangerskap.Kastet opp daglig tom uke 28. Hadde HÅPET å slippe det i dette svangerskapet, men det ser dårlig ut.Vet noen om hjemmesykepleie gir intravenøst til gravide.?Eller om en kan få på legesenteret? Jeg har en time med bil til nærmeste sykehus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...