mam <3 Skrevet 21. januar 2008 #1 Skrevet 21. januar 2008 Og i hvilken klasse skal man skatte når ene parten får studielån som eneste "inntekt" og den andre jobber, (helt "gjennomsnittlig" inntekt,15-19000 netto i mnd).? Syns det var så vanskelig å finne ut av dette på skatteetaten sine hjemmesider..
Sivalur Skrevet 21. januar 2008 #2 Skrevet 21. januar 2008 Sånn tror jeg det er (men kanskje noen kloke hoder korrigerer): Klasse 2 gir lavere skatt. De fleste skal være i klasse 1. De som kommer i klasse 2 er f.eks hvis man er enslig forsørger. Dersom et par er skilt med felles barn, kan de komme i klasse 2 annethvert år (hørte om et slikt tilfelle hvertfall). Dersom dere er gift og bare den ene har inntekt, tror jeg også vedkommende kommer i klasse 2. I deres tilfelle tror jeg det er slik at dersom dere er gift så kommer du i skatteklasse 2 og mannen din i skatteklasse 1, er dere bare samboere tror jeg dere begge kommer i skatteklasse 1. Men jeg er ikke helt sikker på dette altså. Det greieste er antagelig å ringe dem og spørre.
mam <3 Skrevet 21. januar 2008 Forfatter #3 Skrevet 21. januar 2008 Dytter litt jeg. Vi er ikke gift nei, men dette kan vel være en god grunn iom. at jeg ikke arbeider, bare studerer.
pøber´n & je Skrevet 21. januar 2008 #4 Skrevet 21. januar 2008 Siden dere ikke er gift, får ikke han skatteklasse 2.
Sivalur Skrevet 21. januar 2008 #5 Skrevet 21. januar 2008 Pøber'n: Men får HI skatteklasse 2 selv? Eller får man alltid skatteklasse 1 når man er ugift?
mam <3 Skrevet 21. januar 2008 Forfatter #6 Skrevet 21. januar 2008 Men det får han altså om vi gifter oss? Bæng, nok en god grunn.! Skjønner ikke hva han er så redd for jeg? Det er jo bare et stykke papir. Han har sikkert tenkt å forlate meg..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå