Gå til innhold

Stekt kjøttpølse i brun saus med poteter og kålrotstappe, er det en vanlig middag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vokst opp med det som en hverdagsmiddag, men sambo mener at pølse og brun saus ikke hører sammen og at hele måltidet er feil. Noen synspunkter?

(Vil gjerne kunne slå i bordet med at det er en vanlig middag, hehe)

Skrevet

Jeg vokste opp med det som vanlig middag jeg...og betrakter det som vanlig middag ja...

Skrevet

Kjenner ingen som spiste det til vanlig, men har sett det her inne. Kanskje litt å gjøre med geografiske forskjeller? Har sett fiskekaker i brun saus her inne også. Usj..

Synes heller ikke at kålrotstappe passer sammen med kjøttpølse. En sterk hot en, men ikke vanlig kjøttpølse.

He, he...rart hvor ulike en er når det kommer til mat.

Skrevet

Jeg også, men kålstuing i steden for kålrotstappe.

Skrevet

Ikke stekte kjøttpøler I saus, men med saus ved siden av så er det noe jeg også har vokst opp med og betrakter som vanlig!

Skrevet

Pølse i brun saus er da helt alminnelig:-)

Ikke noe godt, men helt alminnelig (liker ikke pølser)

Skrevet

Det er det rareste jeg har hørt! Ikke hører sammen? Høres ut som mannen her i huset, bare fordi dem ikke har spist det hjemme hos mor, så er det ikke vanlig hehe!

Dvs det samme som at vi skulle hatt bare 7 retter middag hver uke i gjennom hele året det, hvis vi skulle fulgt svigers opplegg :-) Nei, er nok bare han som er litt sær.Klart man kan ha pølser med brun saus! Hvis du leser bak på Toro kjøttkakesaus pakke, står det at det passer til Kjøttkaker, fiskekaker, stekt kjøtt, kjøttpudding , gryteretter og pølser!

Skrevet

Ja det er vanlig middag her iallefall... Sambo er ikke så glad i pølsemat men ikke av den grunn at det ikke er middag :)

Skrevet

Yes! Nå skal jeg sende ham link med denne tråden.

In your face Eiv!

Skrevet

som sagt - jeg kjenner ingen og i vår gjeng blir det brukt som eksempel på rar kombinasjon:) Støtter mannen din.

Skrevet

Det er vi også vokst opp på, og lager det av og til selv.

Varierer litt med tilbehør etter hva vi har / har lyst på, men det var vel heller ikke tilbehøret som var problemet ;-)

Gå og slå litt i bordet, du!

Skrevet

Jeg mener også det er vanlig som middag, men tror det er en sånn middag som dukket opp når folk hadde litt dårlig råd, for egentlig er jo bandingen litt rar;) Hehe...

Men det er jo knallgodt!

Skrevet

Ja det skal jeg=) Er bare en her som er enig med sambo, så da kan jeg det=)

Likte det ikke selv som barn og ungdom, men nå har jeg plutselig fått sansen for det av en eller annen grunn.

Skrevet

Dårlig råd eller dårlig tid! Er så kjapt å lage når jeg ikke orker å stå på kjøkkenet=)

Skrevet

Helt vanlig middag her i huset!! Med kålrotstappe...nam nam...

Skrevet

Jeg steker ikke kjøttpølsene før vi har de i brun saus, men deler de i 2 og lar de gjerne stå halvtime/time og kose seg i den hjemmelagde brune sausen. Blir jo kjempegodt :-) Servere ikke med kåltorstappe men gulerøtter og poteter.

Kommer fra østlandet ja, men dette er faktisk noe familien min i nord serverer også.

Så for meg og min familie er dette en helt vanlig middag ja :-)

Skrevet

Men jeg er fra vestlandet! Kanskje det er i visse kretser, hehe=) Medister er tull ja, smakløs kjøttkake!

Skrevet

jeg er vant med kokte kjøttpølser med brun saus, poteter og makaronistuing fra oppveksten...mmmm... fikk lyst på det nå =)

Skrevet

Når jeg var lita var det en helt vanlig middag, desverre.

Det var det værste jeg kunne få, har fortsatt mareritt om pølser i brun saus..

Fysj

Skrevet

Jeg er og vokst opp med det.

Enten med kålrotstappe, kåltuing , grønnsaksblanding, kokte gulrøtter eller ikke noe annet til. Bare pølse, brun saus og poteter.

Skrevet

Jeg har også vokst opp med det. og jeg er nordfra:) Både pølser og fiskekaker kler hjemmelaga brun saus synes jeg!!

Skrevet

Det er het vanlig middag her i huset og hjemme hos mamma. Bor på vestlandet.

Stort sett hadde vi kokt pølse, men stekt er nå like godt.

Fiskekaker i bruns saus er like vanlig som kanel på grøten :o)

Skrevet

Signerer den Lisa... vokste opp med det, men lager det ALDRI selv... æsj...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...