Anonym bruker Skrevet 21. januar 2008 #1 Skrevet 21. januar 2008 Jeg skal på duotest og lurer på om vi får vite at alt er bra på kontrollen, eller må de ha tid etterpå til å vurdere ultralyd og blodprøver opp mot hverandre? Noen som vet? Er så veldig spent; er i uke 9+4 nå, og har ikke hatt ultralyd før. Jeg gleder meg derfor til denne ultralydkontrollen også som en bekreftelse på at det ER liv! Men er selvsagt også spent på å få vite om fosteret har sansynlighet for kromosom feil eller ikke. Jeg har ikke fortalt nyheten til så mange ennå, vil vente til etter denne duotesten, og derfor lurer jeg.. blir det ennå noen uker å vente, kanskje? Undertegner foreløpig med
evius fikk junigutt Skrevet 21. januar 2008 #2 Skrevet 21. januar 2008 Hei:) Du får en risikovurdering ut fra ultralyden, men de slår sammen resultatet fra ultralyden med blodprøvesvaret, og du får først svar om et par uker. Blodprøven skal sendes til Danmark og analyseres der. Men ultralyden teller mest, og det får du vite svar på med en gang. Lykke til
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2008 #3 Skrevet 21. januar 2008 tusen takk for svar, evius med junibaby! Håper det gikk bra med deg dersom du har tatt duotesten?!? Det er rart hvor nervøs en kan bli av å vente i usikkerhet! Jeg er ikke nervøs til vanlig, men...
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2008 #4 Skrevet 21. januar 2008 så i annen tråd her inne at du har tatt duotesten, evius, og at resultatet var flott! Så bra! Håper det går fint med deg og den lille i magen! :-) Du ligger litt mer enn 2 mnd forran meg i svangerskapet. Tror vi har omtrent samme alder? Jeg er 39. Og var det du eller en av dine venninder (Ine eller Jenkas) som skal få et barn "ti år etter"? Jeg håper å få et august barn som blir ca 11 år yngre enn sin bror. Dette blir spennende, gleder meg til å kunne fortelle nyheten :-)
evius fikk junigutt Skrevet 22. januar 2008 #5 Skrevet 22. januar 2008 Hei igjen ) Ja, duotesten gikk veldig fint. Og i vår alder er ikke risikoen for å få barn med kromosomfeil så veldig stor, men den øker veldig fra midten av 40-årene og mot 50. Jeg er 38, og skal ha barn 10 år etter førstemann (nesten 11). Det blir veldig spennende å starte på nytt igjen med en liten baby i huset da. Håper det går bra med deg på duotesten, skal du på Riksen? Vi fikk en lege der som var veldig flink, og vi følte oss veldig rolige etter ultralydresultatet. For det er klart jeg var bekymret før ultralyden i fht om han skulle finne ut at det var noe galt. Og for vår del var det ganske godt å slippe å ta fostervannsprøve pga abortrisikoen. Det er veldig bra at de kan tilby ultralyd og blodprøve så tidlig, selvom de ikke garanterer 100% for at barnet er friskt. Lykke til på duotesten:o) Du må fortelle hvordan det har gått da )
sekstisjuer Skrevet 22. januar 2008 #6 Skrevet 22. januar 2008 I Trondheim, på St. Olav fikk jeg svar allerede dagen etter at jeg hadde tatt blodprøve.
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2008 #7 Skrevet 22. januar 2008 takk til begge to.. ser det er litt ulik praksis rundt i landet, ja. Jeg skal på Haukeland, så er spent på om de kan matsje Trondheim sin raske behandlingstid :-) Skal melde tilbake, men ikkje fått time til testen ennå... skulle visst få vite timen i dag eller i morgen. Men tror ikke jeg kommer dit før i beg. av februar.
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2008 #8 Skrevet 22. januar 2008 rask behandlingstid! :-) Håper svaret du fikk var like bra!
sekstisjuer Skrevet 22. januar 2008 #9 Skrevet 22. januar 2008 Er fornøyd med svaret ja, men uansett ville jeg ikke tatt bort barnet hvis risikoen skulle vært annerledes. Da måtte det i så fall være et veldig sykt barn jeg bar på.
Maisen65 Skrevet 22. januar 2008 #10 Skrevet 22. januar 2008 Var også til St. Olav. Fikk tlf fra dem i 9 tida morgenen etter. Så fine resultater at vi ikke vurderte fostervannsprøve.
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2008 #11 Skrevet 22. januar 2008 jeg var på Haukeland. Tok testen og ul på mandagen, ul gir svar-sansynlighet med en gang, og svaret sammenlagt med blodprøven fikk jeg etter 5 dager. Alt bra her også og venter en liten i april.
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2008 #12 Skrevet 22. januar 2008 Takker for alle opplysende svar som er komt inn! Ser at det uansett ikke blir så veeldig lang ventetid på svaret. Ellers var det fint å høre at det gikk bra for de som skriver her. Jeg er litt enig i at sansynligheten for sykdom skal vere svært stor før jeg/ vi vurderer å ta fosteret bort. Håper vi slipper dette valget!
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 22. januar 2008 #13 Skrevet 22. januar 2008 Da jeg var på den genetiske samtalen på fødepoliklinikken,så sa de at vi kom til å få vite resultate etter at ul var tatt. Da ville legen regne ut faren pga resultate på blodprøven og funnet på ul. Jeg har ikke vært der (skal i morgen),så jeg kan ikke si noe annet enn det jeg ble fortalt
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2008 #14 Skrevet 23. januar 2008 skulle ha ønsket deg lykke til, men du er vel allerede ferdig med testen nå?!? Håper det gikk fint!
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 24. januar 2008 #15 Skrevet 24. januar 2008 Takk for det,ja,jeg er ferdig med testen(vel jeg fikk ikke svar på blodprøven,men han mente at den ville ikke gjøre det store utslaget)og den var helt fint den,så nå er de tankene borte.
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2008 #16 Skrevet 24. januar 2008 så godt å høre! Det må vere deilig å slippe de tankene. Gratulerer med fin prøve, og lykke til i resten av svangerskapet! Har nå fått innkalling til Haukeland den 07.02., med sykdoms- og slekts-opplysningsskjema, som vi fyller ut etter beste evne... gleder/ gruer meg til ettermiddagen den 7. febr.
Augustknøttet Skrevet 15. februar 2008 #17 Skrevet 15. februar 2008 tenkte jeg skulle komme med en positiv oppfølger: Ultralyden for 1 uke siden gikk fint, og i dag fikk jeg svar på blodprøven. Det var også bra. 1:3000 sjangs for kromosom feil ble det regnet ut. Så nå er jeg litt beroliget, og slipper skuldrene ned og NYTER å vente på det lille knøttet vårt. Jeg skriver ikke lenger "anonym". Såg en annen tråd med det emnet her i dag. Grunnen min til å vere anonym var rett og slett at jeg har flere kjente her på disse sidene, og vi har ventet med å spr nyheten til denne uka. Men jeg kunne altså ikke tenke meg å skrive frekke svar under "anonym"-maske :-) Ha en fin kveld og helg alle sammen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå