Gå til innhold

Pokkers idiotiske sjef! Nå vill jeg hjem!


MrsL1

Anbefalte innlegg

Bare sån for å tømme meg for litt frustrasjon i pausen her:p

har netopp hatt en lang diskusjon med sjefen, eller... du kan faktisk kalle det en krangel.

Jobber med regnskap, siden jeg ikke er helt iform og bor et stykke unna ønsket hun at jeg skulle ha noen klienter og jobbe hjemme.

Noe jeg først så på som posetivt, før jeg fikk vite at da måtte jeg og når jeg går ut i permisjon må jeg ha en ansatt hjemme hos meg, som skulle være mitt ansvar... lære opp osv... på MITT hjemmekontor, imens jeg skal gå hjemme med min nyfødte baby...

Da gjorde jeg det klart, at mitt hjem kan være min arb plass, men KUN min arb plass... og spessielt når jeg skal gå hjemme med min nyfødte baby vill jeg da ikke ha andre ansatte jeg må forrholde meg til hele dagen, OG ha ansvar for....

Og foresten...

hun mener jeg er en slask som er blirr 50% syke meldt pga kvalme og tidlig bekkenløsning....

Er foresten første gangen jeg er sykemeldt noen gang, og måtte overtale legen til at jeg bare skulle være 50% sykemeldt, da han ville sykemelde meg 100%

Noe jeg vurderer sterkt nå...

har såååå lyst å bare reise hjem og legge meg nå:P

 

Iallefal, skulle bare klage litt;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes du er tapper som holder deg i 50 % jobb og synes sjefen din har vært lur som vil gi deg anledning til å jobbe hjemmefra. Du skal ikke lære noen opp etter fødselen, så det må være en misforståelse:) Prøv å snakk med henne igjen, for du har både rett og plikt til permisjon - 3 uker før fødselen og minst 6 uker etter fødselen. Jeg synes du skal holde deg i jobb, men gjøre det klart for henne hva du har rett til. Arbeidsgiver må jo tilrettelegge for deg uansett, så du står ikke i noen slags "gjeld" selv om de gir deg tilbud om hjemmekontor.

 

Lykke til!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kom nok frem i samtalen at hun ville ha en avdeling der hvor jeg bor i tilliegg til her...

Derfor ville hun jeg skulle ta klienter hjemme...

mot at mitt hjem ble en arb. plass... Og ble forbanna da jeg sa at det er ikke aktuelt.

Skulle nok ønske det hele var en missforståelse, men hun var ganske klar i hva hun forventet av meg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det vel sånn at du ikke har lov å jobbe samtidig med at du mottar fødselspenger, så å drive opplæring av en annen ansatt mens du er i fødselspermisjon er ikke lovlig. Hvis sjefen din pålegger deg å gjøre det, bryter hun arbeidsmiljøloven. Det er mulig hun kommer på bedre tanker dersom du forklarer dette for henne?

 

Hvis du er fagorganisert er dette en fin ting å ta opp med dem. De har ofte advokater og andre som bare sitter og verker etter å krangle med dustete sjefer for deg ;-) og du slipper å betale et øre for det.

 

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun kan jo ikke forvente du skal lære opp noen når du har permisjon!! Du har permisjon du da..og at du skulle gjøre det i ditt eget hjem..synes det var frekt .

 

Var jo en fin løsning for deg det med å få jobbe hjemme, men ikke med en ansatt der når du har permisjon..den var drøy ja..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med de andre jentene som skriver her - arbeidsgiveren din har ingen som helst rett til å si at du skal jobbe i din permisjon!

Hvor i alle dager hun har fått det fra, skulle jeg likt å vite..

Stå i mot og hør på hva legen din sier :)

 

Skriv inn så vi vet hvordan det løser seg for deg!

 

:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hehe...uff...høres ut som du har en rimelig uvitende sjef. Hvis hun har uttalt at hun syntes du er slask som er 50 % sykemldt hadde jeg meldt det videre. Det skal ikke være sånn. Klart du ikke skal ha noen hjemme hos deg når du har en nyfødt baby...hehe...tror ikke noen hadde syntes det var så kjekt å trenge seg på sånn heller...STÅ PÅ DITT!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sanok omtrent det samma som dere sier her....

At hun ikke haddelovå forlange verken at jeg skulle jobbe under perm,eller at mitt hjem skulle være arb.plass for hennes andre ansatte...

og som dere sier, hvem ville egentlig følt seg vell med det? :P

Har bare to dager igjen denne uken nå, så sykemelder jeg meg 100%

Prøvde være grei, for jeg vet det ikke passer henne at jeg skal bli sykemeldt akkurat nå...

men med sålite respekt på jobben gidder jeg ikke prøve å væregrei heller...

følger legens råd isteden;)

 

Takker dere for all støtte, kjekkt å ha noen å klage til:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...