Gå til innhold

Førstegangsgravid med termin 11.08.08?

Anbefalte innlegg

Hei!

Er første gang for meg dette her og jeg er så lykkelig! Har jo en del spørsmål om en del ting, men man tar jo med seg mye tips på veien.

Lurte på om det er flere førstegangsgravide her med termin 11.08.08?

Kunne jo delt erfaringer og spørsmål?

Er i dag 11+1. Endelig snart over 12 uker...:-)

Hilsen lykkelig gravid

Fortsetter under...

Hei Snuppa 27, my soulmate:) Jeg er 26, førstegangsfødende, og er idag 11+1. ser fram til neste søndag ja, da skal det skrives i panna på meg hva som er i anmarsj! :) er lei av å tenke på om det er dumt at folk får vite det nå ol.

Jeg har enda ikke vært til svangerskapskontroll, så har ikke noe termin enda, men ligger mellom den 10 og 12 aug. Er få som føder på termindato da..

Har du det ellers bra? Jeg er frisk og rask, men ser at når jeg må tidlig opp er jeg trøtt hele dagen. Kan jo være mørket nordpå, meen..:)

Hilsen

Hei student med mage!

Så koselig å høre fra deg. Jeg er 27 år jeg så dette var egentlig på tide følte jeg...hehe. Men det har liksom ikke passet før nå heller så når jeg sluttet på pilla i november trodde jeg kanskje at jeg bla gravid til sommeren...men neida...det skjedde med en gang! Føler meg heldig for jeg vet om mange som sliter.

11+2 i dag! Fy så tregt tiden går mot 12 uker.....men nå er vi snart der!!! På søndag skal det feires!!!! Da kan man endelig begynne å tenke på navn...kanskje kjøpe ett plagg eller to?

Ellers er formen sånn passe....føler meg trøtt hele dagen på jobb og innimellom kommer kvalmen snikene. Er lei all mat, men må jo spise også. Håper energien kommer snart så jeg bare kan nyte graviditeten for fullt! Orker ikke stort enn jobb om dagen...blir ikke mye sosialt liv på meg kan man si...hehe.

Vi får holde kontakten! Jeg var på førstekontroll allerede i uke 9. Har ny time nå 7 februar:-) Har også allerede vært på ultralyd (privatklinikk) for å se hjertet slå. Det lille fantastiske hjertet slo i over 167 bpm. FANTASTISK!!!

Ha en fin dag!

Klem fra meg

Hei Malle og Lille

Da har vi termin omtrent samtidig da! Jeg er 11+2 i dag så har termin rundt 11/12.08.08. Helt uvirkelig dette og jeg er så glad når søndag er over for da har vi ENDELIG passert den magiske grensen.

Hva føler du det blir? Jeg føler gutt, mens kjærste er overbevist om jente..hehe. vi har ul 10 mars på Ahus så da får vi vite kjønnet:-)

Heisann!!

Har også fåttmenstermin 11.08 og er over den magiske grensen i morgen!! :) (12+0)

Er førstegangsgravid ja , og vi gleder oss vilt :)

Bærer på drømmen om at det er tvillinger - men er jo lykkelig uansett hva det blir- Er i superfinform - har ikke vært kvalm en eneste dag , eneste som kan grense til plagsomt er den evige løpinga på do hele tiden - altså fint lite å klage for .

Håper du er i god form og masse lykke til du også!

Annonse

Termin 110808 her å....

Har kjøpt noe som bukser, bodyer, sokker+++. Samboeren synes jeg er litt tullete men...hehe... Må liksom bare kjøpe noe, det er jo så gøy da!!! nøytralt da siden jeg ikke vet hva det blir ennå. Formen min har vært akkurat slik den allitd har vært. Ikke noen plager, kun litt ømme bryst. Så jeg stor koser meg...

Men hvordan er det med magen dere? min buler bare ut helt nederst... gleder meg til magen kommer...

hei snuppa27

så koselig, gratulerer med 12 uker! føles det ikke hærlig?:D

jeg vingler veldig, men jeg drømmer hele tiden at vi får jente, og ser mest for meg jente og, sambo tror det samme, så blir veldig spennende å se:)

så gøy med ultralyd, vi har samme dag! 10. mars kl 1400 på Ullevål, gleder meg kjempemye! da får vi telle ned dagene sammen..

hilsen oss:-)

Hei alle sammen med termin 110808:-)

Deilig å være over de 3 første mnd!!! For en fantastisk følelse:-)

Jeg var på ul i dag for å konstantere at alt er bra med den lille. Ble innkalt 10 mars på Ahus, men klarte ikke vente så lenge. Tassen var 4,7 cm og hjertet slo 162 bpm. Helt nyyydelig. Så to armer og to ben og den lå og koste seg rundt inni der.

Vi får tellle ned til den stre dagen sammen!

Klem fra meg

Hei igjen dere:)

har vært fri for internett i et par dager..

Ja da var 12 ukene over, YES!:) skulle på 1. svangerskapskontroll idag, (har fått null oppfølging så langt) MEN ei sur kontordame sa at jeg ikke kunne få timen da de ikke hadde satt meg opp til jordmor men helsesøster, så jeg måtte ta utinprøven og tusle ut igjen:( tross alt, hun slang med meg noen brosjyrer på vei ut, men jeg ble bare kjempelei meg, da jeg har urinveisinfeksjon på 14. dagen, tabletter som ikke virker, fastlege som er gått av med pensjon ol. AH!!!! så tørka en tåre og dro hjem igjen. Surt! Har akkurat flyttet til en ny plass og kjenner verken folk eller bygninger(helsestasjon ol) så føler meg ganske lost in space! Nei, nok klaging, bedre lykke neste gang:)

Får håpe at det ikke går utover fosteret at jeg har urinveisinfeksjon.. noen her som vet?

Ellers er det koselig å lese innleggene deres, måtte le da snuppa 27 fortalte det gikk på 1. forsøk,- var det samme her:)

Håper dere har det bra! og at det ikke bare er meg som har begynt å handle tøy:)

Klem!

Hei student med mage

Du høres litt lost in space ut ja....så kjedelig. Man tror man har ett bra nettverk rundt seg og at ting skal gå på skinner, men det er nå ikke alltid sånn desverre. Min lege ble sykemeldt så jeg fikk en vikar jeg aldri hadde sett før. Blir liksom ikke det samme det heller, og man føler at legen nesten ikke har tid til å prate med deg om alt du lurer på.

Jeg har heller ikke kontaktet noen jordmor, men vurderer det om ikke fastlegen min kommer tilbake. De har jeg hørt mye bra om...kan mer av faget og har mer tid til deg. Er det slik at man selv kontakter jordmor? Eller er dette noe legen tar seg av? Fikk en følelse av at legene ikke anbefalte jordmor..virket som det liksom holdt med de....nei det skal ikke være lett.

Urinveisinfeksjon har jeg hørt er veldig vanlig under graviditeten så da kan det vel ikke være så farlig?? Jeg vet ikke, men du burde vel få noe mot det så du ikke går med det over så lang tid. Du får være litt streng mot legekontoret og si at du MÅ ha time så fort som mulig. Noen må jo ha tid til å ta en prat med deg om dette??

Ellers ønsker jeg deg lykke til! Vi får telle dagene til den store dagen! Godt å være over 12 uker ihvertfall!!! det er ett vendepunkt.

Var på ul i går med kjærsten og han ble helt rørt. Nå skjønte han at det var noe som levde inni der, og han har i ettertid blitt mye mye mer omtenksom. Fikk til og med ett smykke av han i går...søtnosen vet du..hehe.

Vi snakkes student med mage!

Klem Snuppa27

Hei igjen.

Med tanke på jordmor kan du ta kontakt med helsestasjon der du bor (hvis det er en by av en viss størrelse da) og så setter de opp time til deg hos jordmor. Jordmora satte av god tid i neste uke til å prate med meg, så det blir bra.

For en kosli kar du er sammen med da:) min er en staskar han og, men akk så forutsigbar, hehe:)

Så de om det er gutt eller jente? jeg gleder meg fælt til ul, bare det å få se at det er liv der inne ville vært supert! Merker ikke så mye ellers.. gjør du?

Ellers sier folk at jeg bærer på en gutt, fordi jeg har fått så stor bak! Fint å kan skylde på noe ihvertfall, ikke bare god julemat, tihi.

Nei, på tide med kvelds, har matlyst som en ulv om kveldene..

Vi høres, klem*

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...