Gå til innhold

Tips til hvordan å få de små til å ta smokk!

Anbefalte innlegg

Nora var en av de babyene som brukte mamman sin til smokk, og til min store fortvilelse sutra hu konstant når hu var rundt meg, for hu ville bare være på puppen. Vi kjøpte utallige varianter av smukker, uten hell.. Men så var vi hos oldemor! Gamle damer vet sine saker. hehe.. vi duppa smokken i sukkervann, og der var den på plass! Et tips jeg fikk dagen etter var å fukte smukken med spytt, for å så stimulere underleppa med den ved å dra smokken frem og tilbake. Dette påvirker sugerefleksen, og etter litt ser man at barnet prøver å suge etter noe. Da glir man rett og slett smokken inn, og der er den på plass også :-) Det har åpna seg en ny verden for meg etter at Nora tok smokken iallefall! Hun kan nå ligge å kose seg alene, fremfor å alltid henge på meg. Jeg kan spise samtidig som andre, hu sutrer mye mindre, og i natt sov hun hele natta i egen seng til og med! - Hun har ligget 2 mnd i vår seng nå. Vi hadde på radio på lavt slik at hu hadde lyder rundt seg, da hun koser seg mest med folk rundt!

Det er forretsen NUK-smokk vi bruker nå.

Det er av den "gammeldagse" varianten, og så er den av latex og ikke silikon!

Lykke til til dere andre :-)

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...